خانه / دانلود / پاورپوینت مدرسه دارالفنون

پاورپوینت مدرسه دارالفنون

پاورپوینت مدرسه دارالفنون

پاورپوینت مدرسه دارالفنون شامل ۲۶ اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

کلمه دارالفنون نخستین بار در نامه ای از میرزا محمدعلی خان وزیر امور خارجه در ۲۴ محرم ۱۲۶۸ به کلانتر تهران، استفاده شده است و روزنامه وقایع اتفاقیه در شماره سوم صفر ۱۲۶۸ این کلمه را به کار برد.
به این ترتیب کلمه دارالفنون برای اولین بار به مدرسه ای اطلاق شد که امیرکبیر به منظور تدریس علوم جدید به تاسیس آن همت گمارد.

سنگ بنای دارالفنون در اوایل ۱۲۶۶ هـ.ق در قسمت شمال شرقی ارگ سلطنتی نهاده شد. نقشه آن را میرزا رضای مهندس کشید. میرزا رضا از نخستین شاگردانی بود که در زمان عباس میرزا برای تحصیل به انگلستان رفته بود. محمدتقی خان معمار باشی دولت، ساخت آن را به عهده گرفت. امیر خودش به بنایی دارالفنون سرکشی می کرد و اصرار زیادی در اتمام زودتر ساختمان داشت. ساختمان مدرسه هنوز تمام نشده بود که امیر، ژان داوود خان را در سال ۱۲۶۶ هـ.ق به اتریش فرستاد تا معلمینی را از این کشور استخدام کند.

دارالفنون تنها یک مدرسه نبود و تاسیس آن در جامعه بسته قاجاری تاثیرات بسیاری از خود به جای گذاشت. برای نخستین بار در ایران علوم و فنون جدید با شیوه های نو و براساس علوم تجربی و کاربردی در مدرسه دارالفنون تدریس شد. و نسل جوانی تحت تعلیم قرار گرفتند که به عنوان معلم متخصص و محقق توانستند در جامعه خود تاثیر بگذارند.

میان حیاط دارالفنون حوض بزرگی بود که در اطراف آن درختان میوه از قبیل زردآلو، توت، گوجه و شاتوت کاشته شده بود. شاگردان برای رفع تشنگی از این حوض که از آب قنات معروف به آب شاه – که از زلال‌ترین آب‌های مشروب تهران سرچشمه می‌گرفت- استفاده می‌کردند.

این فایل شامل:

تاریخچه دارالفنون

معرفی دارالفنون

رؤسای دارالفنون

معلمان دارالفنون

دانش آموختگان دارالفنون

مخالفان دارالفنون

بنای ساختمان دارالفنون

ساختمان فعلی دارالفنون

نما

پلان طبقه اول مدرسه دارالفنون

منابع

۳۲۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *