خانه / دانلود / پاورپوینت اقلیم بیرجند

پاورپوینت اقلیم بیرجند

پاورپوینت اقلیم بیرجند

پاورپوینت اقلیم بیرجند شامل ۲۹ اسلاید پاورپوینت می باشد.

گوشه ای از مطلب:

شهرستان بیرجند، از قسمت‏هاى مختلف، شامل جلگه، دشت، وارتفاعات تشکیل شده است. بیرجند باتوجه به وضعیت پستى و بلندیها دونوع اقلیم دارد: ۱- اقلیم خشک و گرم شامل مناطق دشت و حاشیه شهرستان ۲- اقلیم خشک ملایم که در بخش‏هاى مرتفع شمالى و مرکزى شهرستان (یعنى نقاط مرتفع کوههاى باغران و مؤمن‏ آباد مشاهده مى‏شود. لذا براساس تقسیم ‏بندى دماتورن، بیرجند جزء مناطق خشک محسوب مى‏شود. تفاوت نسبتاً زیاد درجه حرارت روز وشب و همچنین اختلاف دماى زمستان وتابستان دراین شهرستان به علت نزدیکى آن به مناطق کویرى است. فصل گرم بیرجندمعمولاً طولانى است و ماههاى خرداد وتیر و مرداد را در بر مى‏گیرد وایام سرد سال شامل ماههاى آذر و دى و بهمن مى‏باشد.

بادهاى شهرستان بیرجند بیشتر در سه جهت شمالى – جنوبى، شرقى- غربى و جنوب غربى- شمال شرقى مى‏وزند. بادهاى جنوب غربى – شمال شرقى در کل به “سیاه باد” موسومند وباران زا مى‏باشند. از بادهاى مخرب مى‏توان از بادهاى شرقى – غربى ۱۲۰ روزه سیستان نام برد که در فصل ‏تابستان مى‏وزد و با خود مقادیرى خاک و شن حمل مى‏نماید. برخى از اوقات این باد به طورى آسمان بیرجند را تیره وتاریک مى‏سازد که انسان بزحمت مى‏تواند جابجا شود. در مجموع در ۳۴/۱% از ایام سال هوا در بیرجند آرام است و در بقیه ایام سال، انواع جریانهاى جوى فعال مى‏باشند. ضمناً اکثر بادها در سه ماه گرم سال مى‏وزند.

این فایل شامل:

موقعیت جغرافیایی بیرجند

ویژگی های اقلیمی بیرجند

جدول زیست اقلیمی ساختمانی بیرجند

مشخصات اقلیمی بیرجند

جهت ساختمان با توجه به اقلیم بیرجند

تابش آفتاب در شهرستان بیرجند

میزان بارندگی شهرستان بیرجند

آب های زیرزمینی شهرستان بیرجند

بادهای شهرستان بیرجند

نمودار جهت و سرعت باد بیرجند

وضعیت توپوگرافی شهرستان بیرجند

محیط زیست و اکوسیستم بیرجند

پوشش گیاهی بیرجند

تطبیق معماری با شرایط اقلیمی بیرجند

منابع

۵۸۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *