خانه / دانلود / پاورپوینت بازارهای ایرانی

پاورپوینت بازارهای ایرانی

پاورپوینت بازارهای ایرانی

پاورپوینت بازارهای ایرانی شامل ۵۷ اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

رسته به معنی صنف است و در بخشهای مختلف راسته اصلی قرار می گرفته مثل رسته گیوه فروشها مسگرها و غیره این عنصر محیطی ازاد برای خریدار بوده که با مراجعه به رسته مخصوص جنس خوب را خریداری می کرده است رسته ها معمولا روبروی هم نیست و سعی می شود تا برای بوجود نیاوردن شلوغی به صورت چهار راه ساخته نشود.رسته هایی مثل رسته مسگرها را به خاطر سر و صدای ان دور از مشاغل دیگر می ساختند .رسته های معروف در کرمان اصفهان و سایر شهرها ساخته شده است.

سرای مشیر یا سرای گلشن از آثار دوره قاجاریه در شیراز است که در انتهای جنوبی بازار وکیل در گوشه شرقی آن قرار گرفته است.این سرا که دارای طرح و نقشه ای دایره ای (هشت گوش) است، توسط میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک احداث شده است.

سر در ورودی سرای مشیر دارای دو طبقه کاشی کاری شده است که در زیر آن کتیبه ای کاشی کاری شده با زمینه لا جوردی و خط نستعلیق عبارت سرای گلشن بنای مرحمت پناه حاجی میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک شیرازی را نشان می دهد. حجره های طبقه یا اشکوب اول تودرتو می باشد و به وسیله راهرویی به حیاط متصل می شوند. بازار قم با مجموعه ای از راسته، چهارسوق، سرا و تیمچه، جزئی از بافت قدیم شهر قم است. این مجموعه شامل دو راسته سرپوشیده با پوشش گنبدی است. سرپوشیده بودن بازار از یک سو به سنت معماری بازار بر می گردد و از طرف دیگر به دلیل گرمای شدید تابستان و سرمای شدید زمستان و ناشی از اقلیم کویری قم است.

این فایل شامل:

بازارهای ایرانی

عناصر مختلف بازار

راسته

رسته

دالان

خانبار

تیمچه

قیصریه

دکان

سرای مشیر در شیراز

بازار وکیل شهر شیراز شاهکار دوران زندیه

مجموعه گنجعلی خان کرمان

بازار گنجعلی خان

بازار قیصریه لار

بازار کرمان

بازار تبریز

بازار کاشان

بازار قم

۴۷۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *