خانه / دانلود / پاورپوینت اقلیم سبزوار

پاورپوینت اقلیم سبزوار

پاورپوینت اقلیم سبزوار

پاورپوینت اقلیم سبزوار شامل ۳۰ اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

شهر سبزوار در عرض جغرافیایی ۳۶ درجه و ۱۵ دقیقه شمالی، طول جغرافیایی ۵۷ درجه و ۴۰ دقیقه شرقی قرار گرفته است و ۹۴۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. میزان متوسط باران سالیانه ۱۶۳ میلی‌متر و گرمای متوسط سالانه ۱۵ الی ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. فصل باران همان فصل سرد(پائیز و زمستان الی اوایل بهار) است و حجم نزولات آسمانی بین ۱۶۰ تا ۱۶۵ میلیمتر است.

شهر سبزوار دارای اقلیمی گرم و خشک است و دمای سالیانه شهر دارای نوسان زیادی می باشد و به ۳۸ درجه سانتی گراد می رسد، به طوریکه دمای هوا در سردترین ماه سال ۰/۵- درجه سانتیگراد و در گرم ترین ماه سال حدود ۳۸ درجه سانتیگراد می باشد. به ه مین جهت شرایط زیست اقلیمی ویژه ای را به خود اختصاص داده است. لذا این تحقیق سعی دارد که با مطالعه شرایط و وضعیت اقلیمی شهر سبزوار، به ارائه راهکارهایی جهت ایجاد آسایش از طریق طراحی ساختمان های متناسب و سازگار با اقلیم این شهر و در نتیجه کاهش مصرف انرژی و بهینه سازی مصرف آن بپردازد.

از این رو جهت نیل به این هدف از آمار و اطلاعات ایستگاه سینوپتک شهر سبزوار در یک دوره ی آماری ۳۰ ساله (۲۰۱۰-۱۹۸۰) از جمله دما، رطوبت، باد و بارندگی استفاده شده است. در ادامه با استفاده از روش ماهانی وضعیت زیست اقلیمی شهر سبزوار مورد بررسی قرار گرفت و نتایج زیر حاصل شد: بر اساس جداول چهارگانه ماهانی در شرایط اقلیمی سبزوار شکل قرارگیری ساختمان ها باید جهت شمالی- جنوبی داشته باشد، یعنی محور طویل تر ساختمان در جهت شرقی- غربی باشد، از نظر فاصله گذاری ساختمان باید دارای بافت فشرده باشد، ابعاد پنجره ها باید مساحتی در حدود ۲۵ تا ۴۰ درصد مساحت دیوار را داشته باشد، مصالح ساختمانی دیوارهایداخلی و خارجی و کف ها بایستی سنگین و با تأخیر زمانی بیش از ۸ ساعت باشد و همچنین باید مکانی برای استراحت در فضاهای آزاد طراحی گردد.

این فایل شامل:

موقعیت جغرافیایی سبزوار

ویژگی های اقلیمی سبزوار

شناخت عوامل اقلیمی سبزوار

بارندگی در سبزوار

یخبندان در سبزوار

رطوبت در سبزوار

نمودار جهت و سرعت باد در سبزوار

باد در سبزوار

جدول زیست اقلیمی ساختمانی سبزوار

مشخصات اقلیمی سبزوار

جهت ساختمان با توجه به اقلیم سبزوار

تابش آفتاب در سبزوار

ویژگی های جمعیتی سبزوار

منابع

۷۰۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *