خانه / دانلود / پاورپوینت اقلیم زنجان

پاورپوینت اقلیم زنجان

پاورپوینت اقلیم زنجان

پاورپوینت اقلیم زنجان شامل ۲۸ اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

اقلیم استان زنجان متأثر از عوامل مهمی همچون نحوه ورود جبهه‌های عظیم رطوبتی و حرارتی، وضعیت توپوگرافی (ناهمواری) و ارتفاع از سطح دریا می‌باشد. با توجه به تحقیقات به عمل آمده، در استان زنجان ۱۱ نوع اقلیم تشخیص داده شده است: خشک و بیابانی سرد، خشک و بیابانی معتدل، نیمه خشک فراسرد، نیمه مرطوب سرد و خیلی مرطوب سرد و … . تیپ غالب اقلیمی استان زنجان نیمه خشک فراسرد و سرد می‌باشد که حدود ۷۰% سطح استان را می‌پوشاند. در تیپ اقلیمی نیمه خشک فراسرد، درجه حرارت متوسط ماهانه در سردترین ماه سال کمتر از ۷- درجه سانتی‌گراد است. متوسط درجه حرارت در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، مهر و آبان مطلوب و بین ۸ الی ۱۴ درجه سانتی‌گراد و در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور گرم و در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند بسیار سرد می‌باشد.

بررسی آب زیرزمینی در استان نشان داد که در سطح استان تعـداد ۱۵۰۶۵ حلقـه چـاه، ۸۰۱ رشته قنات و ۹۲۲۷ چشمه وجود دارد که تخلیه کـل سـالانه از منـابع آب زیرزمینـی اسـتان حدود ۱۲۱۸,۲۳ میلیون متر مکعب در سال است. در سطح آبخوانهـای اسـتان, میـانگین نوسـانات سطح ایستابی سالانه کاهش ۳۸ سانتیمتر دارد. بررسی تغییرات حجم مخـزن سـالانه آبخوانهـا در استان نشان از کاهش ۷۱ میلیون متر مکعب در سال دارد.

برای ایجاد شرایط آسایش انسانی و مطلوب نگه داشتن آن در فضای داخل بنا باید مقاومت حرارتی مصالح را افزایش داد. بر این اساس لازم است ضمن پرهیز از بکارگیری مصالح ساختمانی سفید و صیقلی مثل شیشه و سنگ ارزیابی زیست اقلیم انسانی شهر زنجان… ۹۹ سفید و … دیوارهای غربی و قسمتهای داخلی ساختمان با مصالح سنگین بنا شود. زیرا در غیر این صورت در فصل زمستان سرمای شدید بیرون به آسانی به داخل بنا منتقل میشود. همچنین براساس جدول ماهونی لازم است فضایی برای خوابیدن در بیرون در شبهای مطلوب تابستان طرح ریزی شود. زیرا در بیشتر شبهای تابستان دمای بیرون مطلوب است.

این فایل شامل:

موقعیت جغرافیایی استان زنجان

جغرافیای طبیعی و اقلیم زنجان

ویژگی های اقلیمی زنجان

طبقه بندی اقلیمی زنجان

جدول زیست اقلیمی ساختمانی زنجان

مشخصات اقلیمی زنجان

جهت ساختمان با توجه به اقلیم زنجان

تابش آفتاب در زنجان

بارندگی استان زنجان

آب های سطحی زنجان

آب های زیرزمینی زنجان

حرارت در زنجان

بادهای استان زنجان

نمودار جهت و سرعت باد در زنجان

پوشش گیاهی زنجان

ویژگی های جمعیتی زنجان

اصول طراحی اقلیمی بنا در زنجان

منابع

۵۲۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *