خانه / دانلود / مطالعات اقلیم زنجان

مطالعات اقلیم زنجان

مطالعات اقلیم زنجان

مطالعات اقلیم زنجان به صورت Word و شامل ۲۰ صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

استان زنجان که آن را فلات زنجان نیز مى‌نامند، در ناحیهٔ مرکزى شمال غربى ایران واقع شده است. این استان در ۴۷ درجه و ۱۰ دقیقه تا ۵۰ درجه و ۵ دقیقهٔ طول شرقى و ۳۵ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۳۷ درجه و ۱۰ دقیقهٔ عرض شمالى خط استوا، با مساحتى نزدیک به ۳۶۹‚۳۹ کیلومترمربع قرار گرفته است. استان زنجان از شمال به استان‌هاى اردبیل و گیلان؛ از شرق به استان قزوین؛ از جنوب به استان همدان؛ از جنوب غربى و غرب به استان‌هاى کردستان و آذربایجان غربى و آذربایجان شرقى محدود است و از جملهٔ استان‌هایى است که به تنهایى با ۷ استان کشور همسایه و همجوار است.

استان زنجان دو منطقهٔ کوهستانى و جلگه‌اى تشکیل یافته است. مناطق کوهستانى این استان اغلب داراى قله‌هاى مرتفعى هستند و در نواحى شمالى شهرستان زنجان، بخش‌هاى مرکزى، طارم علیا، طارم سفلا، ماه‌‌نشان، ایلات قاقازان و در غرب و جنوب غربى آن، شهرستان خدابنده (قشالاقات افشار) قرار گرفته‌‌اند. سایر نقاط استان از مناطق جلگه‌اى یا دشت‌هاى آن را در بر مى‌گیرند.

مهم‌ترین بادهاى استان مشتمل بر باد سرمه (مه) و باد گرم است. باد مه از جانب شمال و شمال غربى مى‌وزد، و باد گرم که از جانب شرق استان مى‌وزد، موجب افزایش تبخیر، کاهش رطوبت و افزایش دماى هوا در تابستان و بهار مى‌شود. با وجود این، فصل‌هاى بهار و تابستان مناسب‌ترین زمان سفر جهت گذراندن اوقات فراغت در این استان است.

این فایل شامل:

موقعیت جغرافیایی استان زنجان

جغرافیاى طبیعى و اقلیم استان

ویژگی های اقلیمی استان زنجان

طبقه بندی اقلیمی استان

جهات ساختمان با توجه به اقلیم زنجان

تابش آفتاب در استان زنجان

بارندگی

آب سطحی

آب زیرزمینی

حرارت

باد های استان زنجان

پوشش گیاهی

ویژگی های جمعیتی استان زنجان

اصول طراحی اقلیمی بناها در شهر زنجان

منبع و ماخذ

۶۴۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *