خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت صید ماهی اسبله

دانلود پاورپوینت صید ماهی اسبله

پاورپوینت صید ماهی اسبله

پاورپوینت صید ماهی اسبله

پاورپوینت صید ماهی اسبله بصورت فایل pptx بوده و شامل ۳۰ اسلاید مصور زیبا می باشد.

 

این فایل شامل :

 

یک ماهی آب شیرین بدون فلس است که بواسطه سرتخت و دهان بزرگ و گشادش قابل تشخیص می باشد. دهان او شامل خطوطی از دندان های کوچک بی شمار است. دو سبیل بلند در طرفین فک بالایی و چهار سبیل کوتاه در طرفین فک پایینی اش قرار دارد. دارای یک باله مخرجی بلند است که تا باله دم ادامه می یابد. یک باله پشتی کوچک نوک تیز که نسبتأ خیلی جلوتر قرار گرفته است. اسبله از باله های سینه ای برای گرفتن شکار استفاده می کند. با این باله ها یک گرداب کوچک ایجاد می کنند تا تعادل طعمه را بر هم زنند که نتیجه آن فروبلعیدن راحت شکار در حلق بزرگ ماهی است. اسبله دارای پوست بسیار لیز سبز مایل به قهوه ای است. زیر شکم آنها به رنگ سبز کمرنگ یا سفید می باشد. گربه ماهی اروپایی بیش از ۳۰ سال عمر می کند و شنوایی بسیار خوبی دارد.

ماهی اسبله در تمامی رودهای شمال ایران از رود اترک در شمال شرقی تا ارس در شمال غربی وجود دارد.  بخشهای شمالی کارون، نقاطی از کردستان و سرشاخه های قزل اوزن در زنجان از دیگر مناطق پراکنش این ماهی در ایران هستند.

اولین گام برای صید موفق  هر نوع ماهی در سیستم انتظاری، طعمه پاشی است.بخصوص ماهی اسبله به طعمه پاشی خیلی خوب واکنش نشون میدهد ! بیرون کشیدن  این ماهی از مخفیگاهش مهارت خاصی را لازم دارد بخصوص در رودخونه ها…

صید صنعتی اسبله بویژه در اروپا  واز جمله در روسیه از اهمیت زیادی برخوردار است. بطور مثال در رودخانه ی اورال که از مهمترین زیستگاههای اسبله است در سال ۱۹۷۸ به تنهایی۸٫۶۶ تن اسبله صید گردیده است.

 

این فایل شامل :

 

معرفی

خصوصیت ظاهری

تغذیه

پراکنش در ایران

اندازه

صید ورزشی اسبله

صید اسبله در رودخانه ها

صید اسبله در سدها

صید ماهی اسبله در رود ارس

۱۰ عامل مهم صید اسبله

دوروش عالی طعمه زنی جهت صید اسبله ماهی

صید تجاری اسبله ماهی

آمار صید اسبله ماهی در ایران است.

۳۹۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *