خانه / دانلود / مطالعات اقلیم فسا

مطالعات اقلیم فسا

مطالعات اقلیم فسا

مطالعات اقلیم فسا به صورت Word و شامل ۱۴ صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

شهرستان فسا به لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی اهمیتی ویژه و حساس دارد چون علاوه بر اینکه شهرستان فسا مرکزیت استان فارس را داراست و در مسیر جاده های ترانزیتی استانهای شرقی ( کرمان و سیستان و بلوچستان و جنوب و جنوب شرقی هرمزگان) قرار دارد که همین موضوع پدیده های مثبت و منفی را برای شهرستان به بار آورده که از جمله نقاط منفی وفور مواد مخدر و کالای قاچاق و تردد قاچاقچیان و مجرمین به این شهرستان است.

به دلیل خشکسالی های اخیر، فشار بر منابع زیرزمینی رو به افزایش است و در کلیه ی دشتهای شهرستان فسا میزان برداشت آب از سفرههای زیرزمینی بیشتر از میزان بارش و نفوذ آب به سفره ها میباشد و این موضوع باعث شده که بیلان دشتهای شهرستان منفی گردد. بیلان آب در دشتهای منطقه ی فسا )فسا، زاهدشهر، نوبندگان، ششده، میانجنگل( به ترتیب به ۵/۱۷-،۸۱/۹،  ۸۷/- ،  ۶۷/۷-  و ۵۵۵/۱ میلیون مترمکعب رسیده است.

ساختمان ها در این منطقه با مصالحی از جمله آجر، خشت و گل که ظرفیت حرارتی زیادی دارند بنا می شوند. به دلیل اختلاف دمای شب روز این مصالح با ذخیره گرما در طول روز، در هنگام سردی هوای شبانه آن را به محیط منتقل می کنند. به دلیل کمبود پوشش گیاهی و در نتیجه کمبود چوب در این منطقه، سقف ساختمان ها به شکل خرپشته، تاق یا گنبد و بدون هیچ اسکلتی از خشت خام و گل ساخته شده است.

این فایل شامل:

معرفی

موقعیت جغرافیایی

ویژگیهای اقلیمی

جدول زیست –اقلیمی ساختمانی فسا

مشخصات اقلیمی فسا

جهت ساختمان با توجه به اقلیم

موقعیت و زوایای تابش خورشید در فسا

اب های زیرزمینی

بادها ی استان

نمودار جهت وسرعت باد  درفسا

آب و هوا

بارندگی

ویژگیهای جمعیتی

پوشش گیاهی و جانوری

نحوه طراحی و ساخت ساختمان در اقلیم فسا

منابع

۴۷۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *