خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت جریانات دریایی و اقیانوسی

دانلود پاورپوینت جریانات دریایی و اقیانوسی

پاورپوینت جریانات دریایی و اقیانوسی

پاورپوینت جریانات دریایی و اقیانوسی

پاورپوینت جریانات دریایی و اقیانوسی به صورت فایل pptx بوده و شامل ۲۰ اسلاید جامع قابل ویرایش است.

 

گوشه ای از مطلب :

 

در دریای مدیترانه تبخیر بیشتر از میزان آبی است که بوسیله رودها و باران به آن وارد می‌شود. در نتیجه برای جبران این کمبود آبهای اقیانوس اطلس در سطح به طرف مدیترانه جریان می‌یابد. آبهای گرم و شور گلف استریم وقتی به آبهای سرد قطبی می‌رسد در اثر سرد شدن سنگین‌تر شده به اعماق فرو می‌رود.

در دو طرف منطقه آرام استوایی بادهای آلیزه آبهای سطحی اقیانوس را به سمت مغرب می‌راند، در نتیجه دو جریان در طرفین استوا ایجاد می‌شود. این دو به نام جریان استوایی شمالی و جریان استوایی جنوبی موسومند. بین این دو جریان ، جریان دیگری در جهت مخالف دیده می‌شود که آن را ضد جریان استوایی نامیده‌اند.

در حوضه قطب شمال حرکت آبها مدار بسته‌ای را تشکیل می‌دهد که یک جهت حرکت آن بر خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت است. از این جریان بزرگ سه جریان انحرافی به طرف جنوب منشعب می‌شود و یکی از طریق دریای برینگ به اقیانوس آرام و دو جریان به نامهای گرینلند شرقی و لابرادور به اقیانوس اطلس وارد می‌شود.

حرارت این جریان مساوی حرارتی است که از سوزاندن دو میلیون تن ذغال بدست می آید. اگر فرضا مقدار ۱۵ درجه از حرارت این جریان کاسته شود احتمالا تمام کشورهای شمالی اروپا مخصوصا انگلستان مسکن اسکیموها خواهد شد.

این جریانها معمولا بصورت یک محدوده قابل رویت از آب متلاطم ظاهر می شوند. جریان شکافنده درست مثل یک بادبزن است  که دسته بادبزن به سمت ساحل بوده و پهنه آن در آب قرار دارد و مشخصه اصلی آن نیز رنگ روشن و کفاب روی آب است.

 

این فایل شامل :

 

تاریخچه

عوامل ایجادکننده جریان اقیانوسی

جریان های بزرگ سطحی

جریان اقیانوس اطلس

جریان اقیانوس آرام

جریان اقیانوس هند

جریان حوضه قطب شمال در اطراف خشکی قطب جنوب

جریان های عمقی

نکاتی در مورد جریان معروف گلف استریم

علت وجود گلف استریم

جریان های شکافنده

و گفته ای از قرآن درباره یک جریان اقیانوسی است.

۳۵۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *