خانه / دانلود / مطالعات اقلیم قزوین

مطالعات اقلیم قزوین

مطالعات اقلیم قزوین

مطالعات اقلیم قزوین شامل ۲۵ صفحه و به صورت word می باشد.

گوشه ای از مطلب:

عمده منابع آب زیرزمینی استان در دشت قزوین قرار دارد که براساس آمارهای کشاورزی کل اراضی آبی استان ۴۰۰/۱۶۲ هکتار، اراضی دیم ۹۴۴۰۰ هکتار، باغات شهر ۷۰۰۰۰ هکتار و باغات غیرمثمر ۳۵۰۰ هکتار است. مقایسه میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی در سال‌های مختلف نشان می‌دهد که این برداشت در سال آبی ۵۱- ۱۳۵۰ حدود ۱۲۲ میلیون مترمکعب و در سال ۱۳۸۱ حدود ۱۷۸۸ میلیون مترمکعب است که با عنایت به این مقدار برداشت، سطح آب زیرزمینی به شدت افت کرده که حداکثر این افت در طول ۲۸ سال در نواحی جنوب غربی قزوین حدود ۳۰ متر است که به طور متوسط سالانه یکصد میلیون مترمکعب از مخزن اضافه برداشت صورت گرفته است که در سال‌های ۷۶- ۱۳۷۵ که شروع دوره خشکسالی می‌باشد، روند اضافه برداشت افزایش یافته و به ۳۲۰ میلیون مترمکعب در سال رسیده است.

استان قزوین که در حوزه مرکزی ایران با مساحتی معادل ۱۵۸۲۱ کیلومتر مربع بین ۴۸ درجه و ۴۵ دقیقه تا ۵۰ درجه و ۵۰ دقیقه طول شرقی و ۳۵ درجه و ۳۷ دقیقه تا ۳۶ درجه و ۴۵ دقیقه عرض شمالی قرار دارد از شمال به استان های مازندران و گیلان ، از غرب به استان های همدان و زنجان ، از جنوب به استان مرکزی و از شرق به استان تهران محدود می شود . سلسه جبال البرز مرکزی و کوه های رامند و خرقان از سه جهت استان را فرا گرفته و دشت گسترده ای را به وجود آورده اند که از شمال به جنوب ۷۵ کیلومتر و از شرق به غرب حدود ۹۵ کیلومتر است.

این فایل شامل:

معرفی

 

موقعیت جغرافیایی استان قزوین

ویژگیهای اقلیمی استان قزوین

جدول زیست –اقلیمی ساختمانی

مشخصات اقلیمی قزوین

جهت ساختمان با توجه به اقلیم

موقعیت و زوایای تابش خورشید

بارندگی استان قزوین

آب های زیر زمینی

بادهای استان

نمودار جهت و سرعت باد قزوین

عوارض جغرافیایی استان قزوین

محیط زیست و اکوسیستم

پوشش گیاهی استان

ویژیگیهای جمعیتی

معماری مطابق با اقلیم استان

منابع

۶۰۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *