خانه / دانلود / مطالعات اقلیم تبریز

مطالعات اقلیم تبریز

مطالعات اقلیم تبریز

مطالعات اقلیم تبریز به صورت Word و شامل ۱۷ صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

آب و هوای آذربایجان ‌شرقی به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌علت تنوع توپوگرافی، از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است. آذربایجان‌ شرقی یک منطقه سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید. میانگین بارندگی سالیانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلی‌متر می‌باشد.

با توجه به اینکه زمانی که خشکسالی هواشناسی در منطقه ای رخ می دهد ، این پدیده در کلیه بخش های سیستم هیدرولوژی را متاثر می سازد، در دشت تبریز هم وقتی که خشکسالی هواشناسی اتفاق می افتد ، منابع اب زیر زمینی از ان متاثر می شوند و سهم دوره های بابارش کمتر از متوسط در نوسانات اب های زیرزمینی ۸/۲۵ درصد می باشد. بنابراین نقش سایر عوامل مانند فرآیند تبخیر و عوامل انسانی از قبیل برداشت و بهره برداریاز آب های زیر زمینی در ایجاد نوسانات تراز اب زیر زمینی اشکار می شود. همچنین بر اساس نگرش سیستمی فوق ، در دشت تبریز خشکسالی هواشناسی با دوماه تاخیر به خشکسالی زیر زمینی منجر می شود.

در دوره مطالعاتی تراز اب زیرزمینی دشت در حدود ۹۴/۳ متر افت داشته است.  الگوی نوسانات فصلی سطح اب های زیر زمینی در دشت اغلب طوری است که روند افزایشی سطح ایستابی اب ها از اواخر مهر ماه تا اواخر اردیبهشت ماه و در سال های ترسالی حتی تا خرداد ماه وجود دارد. پس از ان با آغاز دوره گرم سیر نزولی تراز  آب زیر زمینی اتفاق می افتد.

این فایل شامل:

معرفی

موقعیت جغرافیایی

ویژگیهای اقلیمی

جدول زیست- اقلیمی ساختمانی تبریز

مشخصات اقلیمی تبریز

جهت ساختمان با توجه به اقلیم تبریز

موقعیت و زوایای تابش خورشید در تبریز

آب های زیر زمینی

بادهای استان

نمودار جهت و سرعت باد در تبریز

اب و هوا

میزان بارندگی

ویژگی های جمعیتی

پوشش گیاهی

اصول طراحی ساختمان در تبریز

نوع مصالح

فرم بنا

کالبد شهری و روستایی

منابع

۵۸۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *