خانه / دانلود / پاورپوینت طراحی معماری بر اساس بدن ماهی

پاورپوینت طراحی معماری بر اساس بدن ماهی

پاورپوینت طراحی معماری بر اساس بدن ماهی

 

پاورپوینت طراحی معماری بر اساس بدن ماهی

پاورپوینت طراحی معماری بر اساس بدن ماهی شامل ۶۹ اسلاید با پسوند PPT بوده که به معرفی کامل اندام ماهی پرداخته و بر اساس آن نحوه طراحی معماری را بیان می‎نماید، سپس به بررسی چچند نمونه موردی مختلف می پردازد. این فایل معماری آماده ارائه برای درس انسان طبیعت معماری است و قابل ویرایش می باشد.

گوشه ای از توضیحات:

ماهی های معمولی اسکلت استخوانی دارند، اکثرا از پولک های پوستی پوشیده شده اند، معمولا بدن دوکی شکل دارند، به وسیله ی باله هایشان شنا می کنند و توسط آبشش نفس می کشند. دارای ٢ کیسه بویایی هستند که در سطح پشتی قرار دارد. چشم ها بزرگ بوده و بدون پلک می باشد. درجه ی دمای بدن آنها متغیر است و به محیط بستگی دارد.

آب به عنوان محیط زیست ماهیان و آبزیان، تمامی نیازهای حیاتی آن‌ها را برطرف می‌نماید .دو پارامتر مهم درجه حرات و شوری آب، از جمله دلایل اصلی پراکنش و مهاجرت آبزیان محسوب می‌گردند  ماهیان موجوداتی خونسرد محسوب می‌شوند و در شرایط مختلف محیطی، همانند شوری، درجه حرارت، اکسیژن، کدورت و همچنین محیط‌های آبی ارتفاعات مختلف، زیست می‌کنند معمولا تخم گذارند.

ماهی ها هم می توانند مانند بسیاری از جانداران خشکی، در بستر دریاها و اقیانوسها معماری کنند. گونه ای از ماهی ها به نام Red Groupers در خلیج مکزیک و سواحل جنوب شرق آمریکا هستند که از طریق معماری، شکار و نیازهای دیگر خود را تأمین می کنند. این ماهی ها حفره های پیچیده ای را در کف دریا به وجود می آورند و طی این فرایند حفاری، ماسه ها را از کف دریا جابه جا کرده و صخره ها را از زیر ماسه ها آشکار کرده و بیرون می کشند. دانشمندان به تازگی دریافته اند این ماهی ها با بازسازی مجدد بستر دریا و خارج ساختن صخره ها باعث تشویق مرجانها و اسفنجهای دریایی برای اقامت در آن منطقه می شوند.

متریال به کار رفته در نمای این برج از آلومینیوم ضدزنگ بوده و شکل آن با الهام پذیری از بدن ماهی Zhuhai به شکل پولک های آن طراحی شده است. از بسیاری جهات، این کانسپت شبیه طرح موزه گوگنهایم فرانک گری می باشد که نمای آن با همین نگرش طراحی شده بود.اما الگوی کار گری به هیچ عنوان به فرم و شکل پولک ماهی شباهتی نداشته و معمولی بود.اما این اشکال به کار رفته در پوشش نمای این برج، از لحاظ بصری بسیار شبیه تر به این مفهوم می باشد.

ارتفاع بنا به ۶۲ متر می رسد و قسمتی از مجموع خمیدگی  ساختار از موزۀ دریایی شروع شده و به جنوب موزۀ گوگنهایم ابوظبی در انتهای شمالی سایت می رسد. با اینکه مرکز حجم در لبۀ آبی قرار دارد، مرکز هنرهای نمایشی با قرار گرفتن در مرکز محورها اعتبار بیشتری می یابد.

فرانک گری معمار که در تمام طراحی ها و ساختمان هایش از پیکره ماهی و قسمتی از فرم ماهی استفاده کرده است.وی همچنین لامپ هایی هم تحت عنوان لامپ های ماهی ساخته است.وی معتقد بوده که ۳۰۰ میلیون سال پیش انسان ماهی بوده و یا به عبارت دیگه انسان از تکامل ماهی به وجود آمده است.

در طی روز کالبد و بدنه ی سفید یک نور شیری و لطیفی را داخل هتل ایجاد می کند در حالی که شیشه ی شفاف جلو مقدار زیادی نور وروشنایی ایجاد می کند .در شب هم بیرون وهم درون ساختمان توسط نورهای متغیر روشن می شود .بالای ساختمان یک فرودگاه هلیکوپتر بی نظیر توسط یک پایه نصب شده است . این باند فرود هلیکوپتر ، چندین اتفاق مهم و قابل توجه را نشان داده است . گلف باز مشهور نیگر وو چندین توپ گلف را به خلیج فارس پرتاب کرد.

هر سوئیت یک لب تاپ پرینتردارد . برج العرب برای مدتی نماد دبی بود و هنوز می توان اثر آن را در پلاک های قدیم امارت دبی دید اما پس از مدتی دبی نماد خود را از برج العرب تغییر داد . تعداد بسیاری معتقد هستند این تغییر به دلیل شکل برج العرب است . زیرا در صورتی که اگر به برج العرب از پشت نگاه کنید آن را به صورت یک صلیب می بینید.

تصاویری از اسلایدها:

 

پاورپوینت طراحی معماری بر اساس بدن ماهی

 

پاورپوینت طراحی معماری بر اساس بدن ماهی

 

پاورپوینت طراحی معماری بر اساس بدن ماهی

 

پاورپوینت طراحی معماری بر اساس بدن ماهی

 

پاورپوینت طراحی معماری بر اساس بدن ماهی شامل:

  • پیدایش ماهیان

  • تعریف ماهی شناسی

  • انواع ماهی ها

  • ویژگی های عمومی ماهی

  • معماری ماهی ها

  • طراحی برج RMJM

  • مجموعه شهر هنرها و علوم

  • مرکز هنرهای نمایشی ابوظبی

  • ایستگاه راه آهن شهری اتریش

  • برجی به نام “ماهی” با معماری پیشرفته در شانگهای

  • سبک فرانک گری

  • مرکز دریانوردی هلسینکی فنلاند

  • مرکز بازی های آبی ۲۰۱۲

  • برج العرب

  • منابع

۵۴۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *