خانه / دانلود / پاورپوینت اقلیم ایلام

پاورپوینت اقلیم ایلام

پاورپوینت اقلیم ایلام

پاورپوینت اقلیم ایلام شامل ۳۰ اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

تمام نقاط فلات مرکزی ایران، نوعی وحدت اقلیمی دارند ولی عواملی مانند جهت بادها، طرز پراکندگی، ارتفاعات و … تشابه اقلیمی را از بین می‌برند و موجب بروز اختلاف زیاد در وضع آب و هوا می‌شوند. با این حال می‌توان گفت که استان ایلام بر اساس طبقه‌بندی کوپن (دانشمند اتریشی)، دارای آب و هوای نیمه‌صحرایی است. این نوع آب و هوا حدّفاصل آب و هوای صحرایی و مرطوب است. به‌ طور کلی، دامنه‌های شرقی زاگرس، همچنین قسمتی از دامنه‌های آن تا مرز عراق و رشته‌های مرکزی همین حدود تا مرز پاکستان آب و هوای نیمه‌صحرایی دارند. آب و هوای این منطقه در نقاط مختلف، به علت وجود پستی و بلندی زیاد، متنوع و متغیر است. برای نمونه، نقاط مرتفع و کوهستانی کبیرکوه، سردسیر و حداقل درجه حرارت به ۱۴ درجه زیر صفر می‌رسد اما در نواحی کم ارتفاع غرب و جنوب غربی که دشت‌های گرمسیر مهران، دهلران، و دشت عباس را دربر می‌گیرند و ارتفاع آن‌ها کمتر از ۳۰۰ متر از سطح دریاست، هوا نسبتاً گرم است.

موقعیت خورشید در آسمان و انرژی حاصل از تابش آفتاب در هر محل، به عرض جغرافیایی آن محل بستگی دارد. هر چه عرض جغرافیایی کمتر باشد ارتفاع موقعیت خورشید با زایه تابش آفتاب بیشتر و در نتیجه شدت تابش آفتاب بیشتر است. در ایلام با عرض جغرافیایی ۳۳ درجه و ۳۸ درجه دقیقه بر اساس اطلاعات ثبت شده در دیاگرام موقعیت خورشید در عرض جغرافیایی ۳۳ درجه شمالی که اختلافی کمتر از یک درجه با ایلام دارد زوایه تابش آفتاب در ظهر اول دی ماه که خورشید در پایین‌ترین موقعیت سالانه خود قرار دارد ، ۳۲ درجه و در ظهر روز اول تیر ماه که خورشید بالاترین سالانه خود را دارد ، ۸۰ درجه است .

این فایل شامل:

موقعیت جغرافیایی ایلام

ویژگی های اقلیمی ایلام

تقسیمات سیاسی ایلام

جهت ساختمان با توجه به اقلیم ایلام

تابش افتاب در ایلام

میزان بارندگی در ایلام

منابع اب ایلام

آب های زیرزمینی ایلام

آب های سطحی ایلام

بادهای استان ایلام

آب و هوای شهر ایلام

دمای هوا

وجه تسمیه ایلام

اراضی و پوشش گیاهی ایلام

مراتع استان ایلام

ویژگی های جمعیتی ایلام

اقوام قدیمی استان ایلام

زبان در استان ایلام

منابع

۵۵۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *