خانه / دانلود / پاورپوینت اقلیم آبادان

پاورپوینت اقلیم آبادان

پاورپوینت اقلیم آبادان

پاورپوینت اقلیم آبادان شامل ۲۲ اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

جنوبی ترین تقطه خوزستان هفت درجه از مدار رأس السرطان بالاتر است از این رو اقلیمی مشابه با مناطق استوایی دارد. خوزستان از زمانهای قدیم به داشتن هوای گرم معروف بوده است و آبادان نیز که شهری از شهرهای خوزستان است از این ویژگی برخوردار است. تا جایی که در برخی کتابها از آن به عنوان شهری فاقد زمستان نام برده اند، اما واقعیت اینست که آبادان به دلیل قرار گرفتن در کنار اروندرود، رود بهمنشیر و رود کارون و کلاً در جوار خلیج فارس دارای تابستانی گرم و زمستانی معتدل و فرحبخش است چنانکه لطافت هوای آن گردشگران زمستانی و بهاری را به خود جذب می کند.

آبادان به طور کلی یک منطقه رطوبتی است این رطوبت در بهار و تابستان کم تر از پائیز و زمستان است. رطوبت نسبی در آبادان درمیانه روز کاهش می یابد و در مواقعی که باد از جنوب جریان دارد رطوبت به سرعت بالا می رود. متوسط بارندگی سالانه آبادان ۱۵۷ میلیمتر گزارش شده است، بعضی مواقع این باران توأم با تگرگ است. بارانهای موسومی و گاه بسیار شدید از آذر تا اردیبهشت برخی مواقع حتی موجب آب گرفتگی در سطح خیابانها می شود.

این رقم نشانگر گرم و سوزان بودن درجه حرارت آبادان است یا به عبارت دیگر وضع درجهٔ حرارت سالیانه آبادان به طور مشخص جنبهٔ برّی دارد و تعداد روزهای یخبvvدک است. معدل روزهای یخبندان در طول سال‌های قبل از انقلاب ۱۳۵۷در آبادان ۷/۱ روز در سال بوده‌است.

این فایل شامل:

موقعیت جغرافیایی آبادان

موقعیت ارتباطی آبادان

ویژگی های اقلیمی ابادان

جدول زیست اقلیمی ساختمانی آبادان

مشخصات اقلیمی آبادان

جهت ساختمان با توجه به اقلیم آبادان

تابش آفتاب در آبادان

رطوبت و بارندگی

بادهای استان ابادان

نمودار جهت و سرعت باد ابادان

وضعیت توپوگرافی آبادان

دما و فشار هوا در آبادان

خاک ابادان

کشاورزی ابادان

جمعیت ابادان

۳۹۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *