خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت اقلیم تهران

دانلود پاورپوینت اقلیم تهران

دانلود پاورپوینت اقلیم تهران

دانلود پاورپوینت اقلیم تهران شامل ۳۳ اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

شهر تهران در بخشی از ایران واقع گردیده که از نظر طبیعی بزرگترین تغییرات را در کنار خود دارد. دریای مازندران در فاصله جغرافیائی ۱۲۰ کیلومتری محدوده تهران قرار دارد. رطوبت و بارندگی زیاد در سواحل آن نواحی سرسبز شمالی را ایجاد نموده و هوای معتدل را به طرف جنوب هدایت می‌‌کند. سلسله جبال البرز، تهران را از سواحل مازندران جدا نموده و منظره کوهستانی شمالی شهر را به وجود می‌‌آورد. در بخش غربی نیز دشت قزوین قرار گرفته که یکی از مناطق حاصل‌خیز جنوب کوه‌های البرز را تشکیل می‌‌دهد. به علت وجود شرایط مناسب، حدفاصل قزوین و تهران به تدریج به کشتزارهایی مبدل گردیده و مراکز فعالیت‌های کشاورزی، صنعتی و خدماتی در آن به وجود آمده است.

در دو فصل زمستان و بهار، بادهای اصلی منطقه عمدتاً از غرب می‌وزند و باد شمال غربی با اختلاف نسبتاً زیادی در درجه دوم اهمیت قرار دارد. در فصل زمستان به علت پایین بودن مقدار نوسان دمای هوا، از میزان وزش بادها کاسته می‌‌شود، به طوری که تقریباً در ۴۷ درصد ازمواقع دیده بانی شده در این فصل هوا ساکن بوده است.

زمین لرزه یکی از فرآیندهای طبیعی کره زمین است که می‌تواند ساختار اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را بگسلد. آمارهای موجود نشان می‌‌دهد که اثرات زیان‌بار و ویرانگر این پدیده در کشورهای پیشرفته که مشغول بررسی ژرف زمین لرزه می‌باشند، بسیار کم بوده و در کشورهای جهان سوم بسیار گسترده و فاجعه بار است.

این فایل شامل:

موقعیت جغرافیایی شهر تهران

ویژگی های اقلیمی تهران

دما و رطوبت در تهران

بارندگی در تهران

وزش باد در تهران

شرایط حرارتی در فضاهای آزاد

شرایط حرارتی در فضاهای داخلی

جدول بیوکلیماتیک ساختمانی تهران

توپوگرافی تهران

آب های سطحی تهران

آب های زیرزمینی تهران

مطالعات زمین شناسی

خطر زمین لرزه در تهران

۴۰۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *