خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت حس بویایی در ماهیان

دانلود پاورپوینت حس بویایی در ماهیان

حس بویایی در ماهیان

حس بویایی در ماهیان

حس بویایی در ماهیان بصورت فایل pptx بوده و شامل ۳۷ اسلاید مصور و کامل می باشد.

 

گوشه ای از مطلب :

 

بو زمانی ادراک می شود که یک ماده شیمیایی محلول در تماس با غنچه های بویایی قرار گیرد. این غنچه ها دارای بافت پوششی بسیار چین خورده و غنی از سلول های گیرنده هستند. ماهیانی که بسیار زیاد به قوه بویایی خود متکی هستند، غنچه های بویایی طویل دارند و سلول های گیرنده زیادی در داخل حفره های بویایی طویل آنها قرار گرفته اند.

در مار ماهیان مهاجر،این غنچه های بویایی طویل می توانند ترکیبات شیمیایی معین مانند بتا فنیل اتانول را با غلظت ۱۰۱۳*۱ مولکول گرم تشخیص دهند. تفاوت های اصلی حساسیت، نشان دهنده این است که عمل دوره ای هورمون ها، بر میزان آستانه تحریک تاثیر می گذارد.

بسیاری از ماهیان دارای چهار سوراخ بینی هستند، دو تا داخلی و دوتا بیرونی. از این طریق آنها دائماً قادر به دستیابی به اطلاعات بویایی جدید هستند. بوها در آب آهسته تر از هوا پراکنده و پخش می شوند، بنابراین یک منبع مهم اطلاعات برای ماهی هستند..

اولین مرحلۀ بویایی یعنی احساس از طریق نورونهای حسی بویایی در اپیتلیوم بویایی موجود در حفرۀ بینی صورت می گیرد. نورونهای حسی بویایی(OSN) دارای یک شکل دراز بهمراه یک دندریت منتهی شده به یک گره دندریتی (dendritic knob) است که از ۲۰-۵ مژه برآمده درون موکوس تشکیل می شود که این موکوس سطح اپیتلیوم بویایی را می پوشاند.

احتمالا اولین مکانیسم متصور جهت گیری ماهیان برای مهاجرت به رودخانه های مادری، استفاده از علائم بویایی بوده است. هسلر و همکاران آزمایش هایی را به انجام رساندند که به فرضیه بویایی معروف می باشد. این فرضیه بیان می دارد که ماهی بو های مشخص و ویژه مادری را در طی دوران اولیه زندگی خود آموخته است و این بوها در آینده به عنوان راهنمایی برای مهاجرت به کار می آیند. این مطالعات با استفاده از ماهی مینو انجام گرفت و مشاهده گردید که این ماهی بین آب هایی که حاوی رویش های گیاهی مختلفی هستند تمایز قائل می شوند.

 

این فایل شامل :

 

مقدمه

ساختار سیستم بویایی

عملکرد سیستم بویایی

Processing – the olfactory bulb

پیاز بویایی و نقش آن

Association and identification – the olfactory cortex

ارتباط سیستم بویایی و مغز

اپیتلیوم بویایی و نقش آن

انواع نورون های حسی

کاربردهای حس بویایی در ماهیان

جهت گیزی به کمک حس بویایی

تاثیراتph اسیدی برحس بویایی

بررسی نقش محرک هایی بویایی در تحریک ورود ماهیان به قفس های صیادی

پاسخ ماهی ها به محرک های بویایی درون قفس

ترفندی برای جلب ماهی ها توسط بو در آب

۴۲۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *