خانه / دانلود / پاورپوینت نقشه کشی در ژئومورفولوژی

پاورپوینت نقشه کشی در ژئومورفولوژی

پاورپوینت نقشه کشی در ژئومورفولوژی

 

پاورپوینت نقشه کشی در ژئومورفولوژی

پاورپوینت نقشه کشی در ژئومورفولوژی شامل ۲۷ اسلاید با فرمت PPT است که به معرفی و بررسی انواع نقشه کشی در ژئومورفولوژی می پردازد. این فایل به صورت اختصاصی توسط تیم تحریریه سایت پروژه ها تهیه و تنظیم شده است.

گوشه ای از توضیحات:

تحلیل ژئومورفولوژى یک منطقه معین، که نقشه هاى ژئومورفولوژى این تحلیل ها را به صورت نمایش فضایى نشان مى دهند، کلید پزوهش هاى مربوط به علوم زمین بوده ودر این رابطه نقشه هایى که ترسیم مى شود یک سند علمی در کارهای اجرایی است، چراکه نقشه های ژئومورفولوژی دید کامل و سریع از شکل های مختلف ناهمواری هاى پوسته خارجى زمین و فرایندهایى که موجبات پیدایش این شکل ها در رابطه با سازنده هاى زمین شناسى و داده هاى کلیمایى است به دست مى دهند.

بنابراین نقشه هاى متعددى با مقیاس هاى مختلف در زمینه ژنومورفولوژی تهیه می شود که این نقشه ها از نظر سبک و طرح های تهیه و حتی حجم اطلاعات نمایش داده شده از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و در واقع هیج شیوه موافق در تهیه و ترسیم نقشه هاى ژئومورفولوژى وجود ندارد هر چند تلاش هاى مختلف توسط اتحادیه جهانى جغرافیا درخصوص ارائه طرح هاى یکنواخت انجام پذیرفته است.

نقشه شکل سطحى به شیوه هاى مختلف و با انواع سبک تهیه و ترسیم مى شوند لذا بر این اساس انواع نقشه هاى شکل سطحى وجود دارد. یک نوع مرسوم وساده آنها نقشه مورفومتریک است که در این سیستم نقشه کشى هدف، شناسایى دامنه ها با شیب متفاوت، اشکال پرتگاه، مقدار و جهت شیب است. در تصویر پرسپکتیوی از یک چشم انداز و نقشه مورفومتریک مربوط به آن دیده مى شود.

معمولاً ترسیم فرایند اصلى در روى نقشه به ندرت انجام مى پذیرد. اغلب، نقشه هاى شکل سطحى و یا مواد سطحى و یا هر دو به عنوان نماینده ای از فرایند در نظر گرفته مى شود. براى مثال لغزش زمین به عنوان یک فرایند روی نقشه ترسیم نمى شود ولى یک زمین لغزه به عنوان بدیده حاصله مى تواند نمایش داده شود و یا سیلاب به عنوان یک فرایند در روی نقشه ترسیم نمی شود ولی حدود فوقانی سیلاب های گذشته و یا حواشی دست سیلابی در نقشه رسم می گردد.

پاورپوینت نقشه کشی در ژئومورفولوژی شامل:

  • مقدمه

  • اهمیت و کاربرد نقشه های ژئومورفولوژی

  • تهیه و ترسیم نقشه های ژئومورفولوژی

  • انواع نقشه هاى ژئومورفولوژى

  • نقشه شکل سطحى

  • نقشه مواد سطحى

  • نقشه فرایندهاى ژئومورفولوژى

  • نقشه سن اشکال ناهموارى

  • منابع

۷۰۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *