خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت مفاهیم آبیاری و منابع تامین آب

دانلود پاورپوینت مفاهیم آبیاری و منابع تامین آب

پاورپوینت مفاهیم آبیاری و منابع تامین آب

پاورپوینت مفاهیم آبیاری و منابع تامین آب

پاورپوینت مفاهیم آبیاری و منابع تامین آب به صورت فایل pptx بوده و شامل ۱۷ اسلاید مصور قابل ویرایش است.

 

گوشه ای از مطلب :

 

هر چند فقط ۱۵ درصد از زمینهای کشاورزی دنیا تحت آبیاری قرار دارند و ۸۵ درصد بقیه به صورت دیم و بدون آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند اما نیمی از تولیدات کشاورزی و غذای مردم جهان از همین زمینهای آبی حاصل می‌شود. که این خود نشان دهنده اهمیت و نقش آبیاری در بخش کشاورزی است.

آب زیرزمینی آبی است که در زیر سطح زمین ، درزه‌ها و فضاهای حفره‌ای را در صخره‌ها و رسوبات پر می‌کند. اکثر آبهای زیرزمینی بطور طبیعی خالص هستند.

سفره‌های تحت فشار یا محصور یا آرتزین در محلی تشکیل می‌شود که آب زیرزمینی بوسیله لایه‌ای نسبتا نفوذناپذیر از بالا محدود شود و در نتیجه تحت فشاری بیش از اتمسفر است. علت آنکه در سفره‌های تحت فشار آب از محل خود بالاتر می‌اید آن است که محل تغذیه سفره ، یعنی منطقه‌ای که از طریق آن آب سفره تامین می‌شود، در ارتفاعی بالاتر از سطح فوقانی منطقه اشباع در محل حفر چاه قرار دارد.در سفره‌های تحت فشار به‌جای سطح ایستایی سطح پیرومتریک را در نظر می‌گیرند و آن عبارت از سطحی فرضی است که در هر منطقه با ارتفاع فشار هیدروستاتیک آب در سفره تحت فشار مطابقت دارد. به زبان ساده‌تر منظور سطحی است که اگر چاهی در هر نقطه از سفره تحت فشار حفر کنیم ارتفاع صعود یا فوران آب چاه را در آن نقطه نشان می‌دهد.

طول قنات بسته به شرایط توپوگرافی، شیب سطح آب، سطح سفره آب زیرزمینی و امکان شیبدهی تونل کانال ممکن است تا ۸۰ کیلومتر با میزان آب دهی ۴۰۰ لیتر بر ثانیه در نوسان باشد.

 

این فایل شامل :

 

مفاهیم آبیاری

منابع تامین آب

آبیاری و اهداف آن

تعریف سفره آب زیرزمینی و انواع آن

تعریف سطح آب (آزاد و پیزومتریک)

طبقه بندی سفره های زیرمینی(از نظر عمق و فشار)

چاه آرتزین

مشخصات چاه

مشخصات چشمه

و مشخصات قنات است.

 

برای دیدن پاورپوینت کامل خاک شناسی کلیک کنید.

 

۲۳۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *