خانه / دانلود / پاورپوینت معماری خانه صادقی لاهیجان

پاورپوینت معماری خانه صادقی لاهیجان

پاورپوینت معماری خانه صادقی لاهیجان

 

پاورپوینت معماری خانه صادقی لاهیجان

پاورپوینت معماری خانه صادقی لاهیجان شامل ۴۱ اسلاید با فرمت PPT بوده که به تحلیل و بررسی معماری، تزئینات و شیوه طراحی خانه صادقی در لاهیجان می پردازد. این فایل معماری قابلیت ویرایش نیز دارد.

گوشه ای از توضیحات:

گیلان در بازه زمانی قاجار به دلیل استقرار در مسیر تجارت اروپا و تولید کالاهایی با اهمیت مانند ابریشم و چای و برنج در مسیر تغییر قرار گرفته و محمل تحولاتی چشمگیر شد که تاثیر فراوانی بر معماری منطقه داشت. پیش از ورود اسلوب معماری قاجار به گیلان که تاثیری انکار ناپذیر بر شیوه معماری بناهای عمومی و خانه های شهری گذاشت معماری بومی منطقه از ساختاری منحصر به فرد برخوردار بود چرا که معمار با توجه به ویژگی های آب و هوایی معماری ای با کارایی حداکثر و هزینه حداقل خلق کرده بود.

خانه تاریخی مورد مطالعه مشهور به خانه صادقی در محله اردوبازار لاهیجان واقع است. ورودی اصلی بنا در جبهه شمال شرقی واقع است که به کوچه قدیمی سینما ایران دسترسی دارد. ورودی جبهه جنوب غربی در کوچه محقق زاهد بوده که دسترسی مستقیم به فضاهای داخلی را ممکن ساخته و امروز در اصلی تلقی می شود. مجموعه در جنوب معبر قرار دارد و محوطه در جبهه شرق، دارای باغچه مشجر و نیز حوضی به شکل مستطیل است. قوس های موجود در دیوار حیاط از انواع دور تمام و نیز پنج او هفت کند است.

در تراز اول (همکف) دسترسی به اتاق های شرقی، از طریق ایوانی دارای تزئینات فراوان امکان پذیر است. فضاهای این طبقه مطابق الگوی معماری گیلان جهت پذیرایی از مهمانان و نیز نشیمن ساکنین بوده است حال آن که دسترسی به اتاق های غربی اعم از شاه نشین و دو اتاق شمالی و جنوبی این جبهه از طریق غلامگردش امکان پذیر است. اتاق های تراز دوم دارای رف و طاقچه برای نگهداری برخی وسایل و نیز برای استراحت ساکنین بوده و از تزئینات کاملا بی بهره است.

تزئینات بر درهای شاه نشین شامل نقاشی لاکی با رویه ورنی و با مضمون گل و مرغ است که در آن گل هایی مانند زنبق، صد برگ با رنگ های متنوع دیده می شود. مرغ ها بی حرکت و گل ها برخی بر محور تقارن بصری و برخی بر محور تقارن وزنی دیده می شوند که زمان ظهور این موتیف ها در دوره قاجاریه حکایت از تاثیر این سبک بر اثر فوق دارد. یراق آلات مشبک و گلمیخ های موجود بر دماغه درها آهنی است.

پاورپوینت معماری خانه صادقی لاهیجان شامل:

  • چکیده

  • مقدمه

  • ویژگی های معماری خانه های شهری گیلان

  • ویژگی های معماری و هنر دوران صفویه و قاجاریه

  • جغرافیای تاریخی شهر لاهیجان

  • معماری خانه صادقی لاهیجان

  • جا نمایی و موقعیت بنا

  • بررسی معماری بنا

  • پلان طبقات خانه صادقی لاهیجان

  • نماهای شرقی و غربی بنا

  • نتیجه گیری

۸۰۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *