خانه / دانلود / پاورپوینت معرفی و کاربرد وید در ساختمان

پاورپوینت معرفی و کاربرد وید در ساختمان

پاورپوینت معرفی و کاربرد وید در ساختمان

 

پاورپوینت معرفی و کاربرد وید در ساختمان

پاورپوینت معرفی و کاربرد وید در ساختمان شامل ۵۰ اسلاید با فرمت PPT بوده که به معرفی وید (نورخان) و کاربرد آن در صنعت معماری و ساختمان می پردازد. این فایل به صورت اختصاصی توسط تیم تحریریه سایت پروژه ها تهیه و تنظیم شده است.

گوشه ای از توضیحات:

اکثریت مردم تقریبا ۸۰ درصد از وقت خود را در فضای بسته سکونت صرف می کنند. آلودگی در فضای بسته حدود ۲ تا ۵ برابر بیشتر از آلودگی در فضای باز است. کمبود کیفیت هوای خوب در محیط داخلی، به شدت بر روی بیماری سندرم ساختمان تاثیر می گذارد که از علائم اصلی آن غلبه سردرد، بی حسی و خشکی در مخاط است. که عمدتا توسط غلظت دی اکسید کربن ایجاد می شود. اثرات بیماری سندرم ساختمان با افزایش کنسانتره دی اکسید کربن افزایش می یابد. اکثر مردم از احساس ناخوشایند ناشی از عدم گردش هوا در داخل ساختمان خود ناراحت هستند.

نورخان که وید یا ایرول هم به آن گفته می شود معمولا در مرکز ساختمان قرار دارد و یکی المان معماری غیر فعال است که برای روشنایی و تهویه طبیعی به کار می رود. نورخان فضایی عمودی است که در میان ساختمان ها استفاده می شود. امروزه نورخان به بخشی جدایی ناپذیر از طراحی به خصوص در ساختمان های چند طبقه یا ساختمان های دارای پلان عمیق تبدیل شده اند. نورخان ها در ساختمان ها مزایایی را برای جنبه های معماری، محیط زیستی و ساختاری به ارمغان می آورند و با استفاده از پتانسیل های محیطی، فضای زیست داخلی را با انرژی مصرفی کم، کنترل می کنند.

استفاده از تهویه شبانه در ساختمان هایی که به دلیل شرایط رطوبت محیطی بالا به ۷۰ درصد از رطوبت نسبی می رسد می تواند درجه حرارت سطح داخلی را تا ۳٫۹  درجه سانتی گراد کاهش دهد و آسایش حرارتی بیشتری را فراهم کند. در شرایط آب و هوایی خشک مشخص شده است که تهویه شبانه به طور کلی مفید است و در صورتی که ساختمان کاملا در معرض خورشید باشد و تمام چهار طرف و سقف بدون عایق حرارتی داخلی یا خارجی باشند، تهویه طبیعی در طول روز کم اثر است اما تهویه برای تعویض هوا و تغییر شرایط محیطی به عنوان یک پدیده بهداشتی ضروری است.

ساختمان های تهویه طبیعی پیشرفته با استفاده از سیستم و جریان دودکشی می توانند به یک فرم هیبریدی موقتی تبدیل شوند که به تهویه هوا غیر فعال مجهز باشد. پژوهشی نشان داد چگونه در حالت تهویه طبیعی با نورخان، با عایق بندی حرارتی مطلوب و سایه اندازی و جرم حرارتی جداره داخلی اکسپوز، همراه با تهویه شبانه می توان دمای خشک داخلی را بیش از دو درجه سانتی گراد به زیر دمای محیط آورد. حتی در روزهای گرم متوالی، اتاق ها را کامل خنک نگه داشت. مدل سازی CFD از نیمی از این کتابخانه تایید کرد که تهویه مطلوب در هر دو فضای باز و فضاهای بسته به دست می آید.

استفاده از نورخان به عنوان یک استراتژی غیرفعال در جهت رسیدن به تهویه مطلوب مطرح شده است ولی این به تنهایی کفایت نمی کند و توجه به سایر پارامترهای اقلیمی و طراحی می تواند به کارایی این ایده کمک کند. از جمله این موارد می توان به نقش هندسه و ابعاد و تناسبات نورخان با استفاده از گیاهان سبز، رطوبت زنی در محیط های خشک و.. بر کارایی آن اشاره کرد.

پاورپوینت معرفی و کاربرد وید در ساختمان شامل:

  • چکیده

  • مقدمه

  • تهویه طبیعی

  • تعریف وید

  • تاثیر هندسه وید بر تهویه طبیعی

  • سرعت جریان هوا در وید

  • تهویه شبانه در وید

  • ترکیب سیستم دودکشی و نورخان در ساختمان

  • ارزیابی اقلیمی وید

  • نتیجه گیری

۹۵۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *