خانه / دانلود / پاورپوینت محدودیت فصل صید

پاورپوینت محدودیت فصل صید

پاورپوینت محدودیت فصل صید

پاورپوینت محدودیت فصل صید به صورت پاورپوینت و شامل ۲۲ اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

—در شمال ایران از گذشته های دور پدیده صید غیر مجاز رایج بوده است. —با کم شدن صید در رودخانه ها و تالابها و کشیده شدن عرصه صید به ساحل و دریا و بعدها تغییر نظام بهره برداری از دولتی مطلق به خرید صید از صیادان ، زمینه های توسعه صید غیر مجاز بیشتر فراهم شد.

—از دیدگاه زیست شناختی و ارزیابی ذخایر همواره ضروری است که بخشی از ذخیره یک گونه ماهی دست نخورده باقی مانده تا نسل آتی را احیا کند و به عبارت دیگر وجود فشار صیادی و بهره برداری مداوم در طول سال موجب بهره برداری بیش از حد و لطمه به ذخایر ماهیان خواهد شد. بنابراین ضرورت دارد که همواره بخشی از سال به عنوان زمان ممنوعیت صید گونه یا گروه آبزی اعلام شده تا فرصت احیای ذخایر فراهم شود.

—منابع آبزی آبهای تحت حاکمیت و صلاحیت جمهوری اسلامی ایران ثروت ملی کشور بوده، حفظ وحراست آن از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران می باشد. مدیریت حفاظت و بهره برداری این منابع در جهت تامین منافع ملی کشور براساس این قانون و مقررات اجرایی آن اعمال می گردد.

مرکز تحقیقات شیلاتی خلیج فارس در سال ۱۳۵۶ تأسیس گردید. فعالیتهای تحقیقاتی این مرکز از بهمن ماه همان سال آغازگردید . این فعالیتها در قالب طرح تحقیقاتی منطقه ای ارزیابی ذخایر شیلاتی خلیج فارس با همکاری شش کشور حوزه خلیج فــــــارس (عربستان سعودی ، کویت ، عراق ، قطر ، بحرین و امارات متحــــــده عربی) و مشــــارکت سازمان خــــوارباروکشاورزی جهانی (فائو) انجام پذیرفت.

این فایل شامل:

مقدمه

وظایف شیلات

بهره برداران از دریا

تعیین زمان آزادسازی و ممنوعیت صید

قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران

محدودیت صید

محدودیت فصل صید

میگو

حلوا سفید

شوریده

ماهی مرکب

ماهی صبور

۲۳۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *