خانه / دانلود / پاورپوینت بررسی پیاده راه میدان مرکزی شهر ترابزون ترکیه

پاورپوینت بررسی پیاده راه میدان مرکزی شهر ترابزون ترکیه

پاورپوینت بررسی پیاده راه میدان مرکزی شهر ترابزون ترکیه

 

پاورپوینت بررسی پیاده راه میدان مرکزی شهر ترابزون ترکیه

پاورپوینت بررسی پیاده راه میدان مرکزی شهر ترابزون ترکیه شامل ۴۹ اسلاید با فرمت PPT بوده که به بررسی و شرح وضعیت پیاده راه میدان مرکزی شهر ترابزون می پردازد. این فایل آماده ارائه در درس تحلیل فضای شهری است و قابل ویرایش نیز می باشد که توسط تیم تحریریه سایت پروژه ها تهیه و تنظیم گردیده است.

گوشه ای از توضیحات:

شهر ترابزون مرکز استان ترابزون در شمال شرق ترکیه واقع شده است. ترابزون با مساحت ۴۶۴۶ کیلومتر مربع در طول جغرافیایی ۳۹٫۷ درجه و عرض جغرافیایی ۴۱ درجه واقع شده است. شمال ترکیه به دلیل همجواری با دریای سیاه به منطقه کارادنیز معروف است. این منطقه دارای ۱۴ استان است و به دلیل جغرافیای متفاوت دارای تفاوت های فرهنگی با سایر مناطق ترکیه است. موسیقی، رقص، شیوه، لهجه و گویش محلی، غذاهای متنوع محلی و خلق و خوی متاثر از عناصر طبیعی چون دریا، کوه و جنگل هویت خاصی به انسان کارادنیزی داده است.

میدان مرکزی شهر ترابزون در بخش اورتاحصار واقع شده است. مکان قرارگیری این میدان به عنوان مرکز شهر ترابزون شناخته می شود. این میدان در سال های مختلف دارای اسامی متفاوتی بوده است. اسامی قدیمی به دست آمده از میدان نشان دهنده اهمیت این میدان در تاریخ شهر ترابزون دارد علاوه بر این مسئله اسامی قدیمی میدان نشانه هایی از ساخت فرهنگی شهر دارد. این میدان در سیاحت نامه ها و اسناد به ترتیب میدان کافر، میدان گاوور، میدان شرقی، میدان جدید، میدان شهرداری، میدان تکسیم، میدان حریت، میدان جمهوریت، میدان آتاترک، ذکر شده است.

مرکز شهر ترابزون ارزشمندترین بخش شهر از لحاظ اقتصادی، ارتباطی و تاریخی می باشد. با توجه به پیشینه تاریخی این مکان و اهمیت آن در ترابزون قدیم به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای ساحلی و بندری منطقه که اهمیت بسیاری در تجارت کشورهای همسایه نیز داشت، امروزه نیز دارای اهمیت است. این بخش از شهر یکی از نقاط آغازین مسیرهای حمل و نقل عمومی شهر است. وجود بازارهای تاریخی، بناهای تاریخی، هتل ها و کافه ها و رستوران ها، دفاتر خدماتی، بانک ها و صرافی ها، دفاتر احزاب سیاسی، سینما و کتاب فروشی ها و.. همه نشان از سرزندگی و اهمیت این مکان در شهر را دارد.

میدان مرکزی شهر ترابزون دارای یک شکل تقریبا منتظم است که این فرم انسجام خاصی به فضا داده است. وجود تفاوت سطح در فضا نیز موجب از بین رفتن یکنواختی برای استفاده کنندگان شده است. طراحی نشیمنگاه پله ای و استفاده از تفاوت سطح موجب شده است فضای پایین تر میدان تبدیل به سالن آمفی تئاتر روباز گردد و در زمان برگزاری مراسمات استفاده شود. استفاده از عنصر آب در سرزندگی این فضا تاثیر بسزایی داشته است. مناسب سازی این پیاده راه برای گذر افراد معلول نیز موجب حضور بیشتر این شهروندان در مکان شهری است.

پاورپوینت بررسی پیاده راه میدان مرکزی شهر ترابزون ترکیه شامل:

مقدمه

فضاهای عمومی شهری

شهر پیاده محور و پیاده راه ها

نمودار مفاهیم و شاخص های مرتبط با پیاده راه

بررسی و معرفی میدان مرکزی شهر ترابزون

معرفی شهر ترابزون

موقعیت استان ترابزون در منطقه کارادنیز و ترکیه

بررسی پروژه پیاده راه سازی میدان مرکزی ترابزون

بررسی وضع موجود پیاده راه میدان مرکزی ترابزون

عناصر فرهنگی و اجتماعی میدان

عناصر فیزیکی و فرم میدان

نشانه ها و سمبل ها

امکانات رفاهی و آسایشی

نتیجه گیری

۱۱۵۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *