خانه / دانلود / پاورپوینت اتصالات در سازه فولادی

پاورپوینت اتصالات در سازه فولادی

پاورپوینت اتصالات در سازه فولادی

 

پاورپوینت اتصالات در سازه فولادی

پاورپوینت اتصالات در سازه فولادی شامل ۵۳ اسلاید با فرمت PPT بوده که به معرفی سازه های فولادی و اتصالات آن به بخش های مختلف نیز می پردازد. این فایل آماده ارائه بوده و قابلیت ویرایش نیز دارد.

گوشه ای از توضیحات:

اتصال اجزای مختلف یک سازه فولادی بسیار مهم است. این اتصالات در قسمت های مختلف سازه و بسته به نوع کاربری و نیروهای وارده بر آنها طراحی می شوند اما خوب بودن اتصال و اطمینان از باربری آن حائز اهمیت است. مهم ترین قسمت در کنترل اجرای سازه فولادی , اطمینان از اتصال درست تیر به ستون به ویژه در امتدادی است که سیستم مهاربندی نشده و صرفا دارای قاب خمشی است. در چنین حالتی اگر ستون ها از قوطی ساخته شده از ورق است,در نصب ورق های پیوستگی درون ستون قوطی و در تراز ورق های زیر و روی تیر باید توجه شود.

در این نوع اتصالات پیوستگی کا مل در محل اتصال تیر به ستون بر قرار می شود و زاویه اولیه بین تیر ستون با تامین درجه گیرداری چرخشی (صلبیت)در حدود ۹۰درصد و بیش تر ثابت نگه داشته می شود. در این نوع اتصالات گیرداری چرخشی بین اعضای تیر و ستون در محل اتصال از ۲۰درصد تا۸۰درصد نوسان دارد به خاطر اشکالات عمده در تخمین درجه گیرداری در این حالت از اتصال نیمه صلب استفاده نمی شود.

اکثر سازه های فلزی موجود فاقد سیستم باربر جانبی در برابر زلزله هستند. و یا بدون سیستم مهاربندی، از قاب ساده و یا قاب با اتصالات خورجینی ساخته شده اند. درحالت بادبندی هم گاهی بصورت متقارن بادبندی نمی شوند که باعث ایجاد لنگر پیچشی در طبقات می شود. حذف عنصر مقاوم در طبقه همکف,باعث شکل گیری طبقه نرم می شود که حداکثر نیروی برشی را تحمل می کند. موارد ذکر شده تنها با دقت مهندس ناظر قابل پیشگیری می باشد.

بسیاری از تیرها در سیستم قاب صلب از مقاطع زوج با ورق تقویتی جان در دو انتها تشکیل شده اند. به دلیل نیروی کششی زیاد در بال ها ناشی از خمش در تیر وجود دارد، باید ورق ها بصورت سراسری و ممتد به بال ها جوش شوند. مشکل متداول دیگر در تیرها, طول نامناسب است. رواداری مجاز در محل اتصال تیر به ستون حداکثر ۱ سانتی متر است که به علت ضعف اجرایی تا ۵ سانتی متر هم می رسد. این موضوع, خروج از محوریت زیاد و لنگر خمشی زیادی به نبشی نشیمن زیر تیر اعمال می کند.

پاورپوینت اتصالات در سازه فولادی شامل:

  • اتصال ستون به پی

  • اتصال تیر به تیر و تیر به ستون

  • اتصالات ساده تیر به ستون با نبشی جان

  • اتصال بادبند به ستون یا تیر

  • اشکالات متعدد در سیستم مهاربندی سازه های فولادی

  • انواع سیستم بادبندی

  • مهاربند واگرا

  • ستون ها

  • تیرها

  • مزایای استفاده از صفحه کناری

۷۰۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *