خانه / دانلود / پاورپوینت آتشکده میرآباد امامقلی

پاورپوینت آتشکده میرآباد امامقلی

پاورپوینت آتشکده میرآباد امامقلی

 

پاورپوینت آتشکده میرآباد امامقلی

پاورپوینت آتشکده میرآباد امامقلی شامل ۲۷ اسلاید با فرمت PPT است که به معرفی و تحلیل معماری آتشکده میرآباد امامقلی در شهر ریگان استان کرمان می پردازد. این فایل به صورت اختصاصی توسط تیم تحریریه سایت پروژه ها تهیه و تنظیم شده است.

گوشه ای از توضیحات:

محوطه میرآباد امامقلی در ۱۱ کیلومتری شمال شهر محمد آباد و در مجاورت شمال شرق روستای میر آباد امامقلی در مختصات ۲۸ درجه و ۴۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه و عرض شمالی ۵۸ درجه و ۵۹ دقیقه و ۴۲ ثانیه طول شرقی و ارتفاع ۶۰۰ متر از سطح آب های آزاد قرار دارد. بستر طبیعی قرارگیری آتشکده ریگزار و پوشش گیاهی محوطه بوته زار و در اندک فاصله ای از آن جنگلی نیمه انبوه از درختان گز و کهور است. در روستای میر آباد نخلستان های وسیع به همراه درختان مرکبات گسترده است.

بخش اصلی بنا هم اکنون در سطحی پایین تر از سطح زمین های اطراف قرار داشته و از دور قابل رویت نیست. پوشش این بنا به طور کلی فرو ریخته است. بقایای الحاقات بنا نیز به صورت برجستگی هایی در اطراف آن دیده می شود. بخش اصلی بنا بدون در نظر گرفتن الحاقات آن بنایی مستطیل شکل با ابعاد ۱۳×۱۷٫۴۰ متر است. نقشه این قسمت شامل اتاق مربع مرکزی متشکل از چهار جرز قطور با چهار درگاهی در چهارسو و راهرویی سراسری پیرامون آن است.

اگر چه مصالح ساخت در اغلب بناهای ساسانی سنگ و گچ و سنگ و ساروج است اما در اینجا با توجه به موقعیت طبیعی آن از مصالح بوم آورد استفاده شده است. مصالح ساخت بنا به طور کلی خشت هایی به ابعاد ۱۰×۴۰×۴۰ سانتی متر است. دیواره داخلی بنا با اندودی از کاهگل به ضخامت حدود ۳ سانتی متر پوشیده شده است. قسمت نمایان آتشدان از خشت های با ابعاد بزرگ و یا چینه است که سپس لایه ای ضخیم از اندود گچ سطح آن را می پوشاند.

آتشکده میرآباد امامقلی بخشی از یک مجموعه وسیع است که آثار و بقایای آن در اطراف و به ویژه از طریق تصاویر هوایی قابل تشخیص است. شاخص ترین این بناها در فاصله ای اندک از جنوب غربی آتشکده دیده می شود. بقایای این بنا هم اکنون بر سطح تپه ای با ارتفاع حدود ۵ متر از سطح زمین های اطراف بجاست. نقشه بنا به صورت مستطیلی با ابعاد ۳۱×۴۱ متر است.

پاورپوینت آتشکده میرآباد امامقلی شامل:

  • مقدمه

  • موقعیت جغرافیایی و ویژگی های زیست محیطی

  • توصیف بنای میرآباد امامقلی

  • مصالح ساخت آتشکده

  • کاربری بنا

  • پلان معماری آتشکده میرآباد امامقلی

  • سفالینه

  • نتیجه گیری

  • منابع

۶۰۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *