خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت سس ماهی مهیاوه (مهوه)

دانلود پاورپوینت سس ماهی مهیاوه (مهوه)

سس ماهی مهیاوه

سس ماهی مهیاوه

سس ماهی مهیاوه به صورت فایل پاورپوینت ( pptx ) بوده و شامل ۱۸ اسلاید مصور و قابل ویرایش برای ارائه های درسی می باشد.

 

گوشه ای از مطلب:

 

* مَهوه یا مهیاوه ، که به عربی مِشاوَه گفته می‌شود ، از خوردنی‌های شهرستان لار ، گراش ، بستک ، خنج و منطقه جنوب ایران و هرمزگان می‌باشد. * مهوه دارای فسفر و کلسیم و چربی زیادی است که همگی از ماهی بدست آمده‌است. مردم منطقه جنوب می گویند که فرمول مهوه یا (مهیاوه) را ابن سینا طبیب و دانشمند ایرانی و یا بقول بعضی ها بزرگمهر وزیر انوشیروان تهیه نموده‌است و معتقدند که خوردن مهوه ای که دارای خردل است از ابتلاء به بیماری پوستی (پیس) جلو گیری می‌کند.

* یک ظرف سفالین را با آب پر کرده نمک را در آب ریخته و حل می کنیم سپس ماهی شسته شده را در آن ریخته و به عبارتی ماهی را در محلول آب و نمک می خوابانیم .

* آب باید حدود ۱۰ سانت روی ماهی را فرا بگیرد ، اکنون روی ظرف را با پارچه تمیزی می پوشانیم و دور آن را با یک کش می بندیم و سپس در ظرف را می گذاریم و به مدت حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۰ روز ظرف را در مکانی آفتاب گیرمی گذاریم

* همچنین از مهوه در پختن بعضی از نان های محلی نظیر : بالاتوه ، لیتک ، گَپُک ،باتو ، تفتون ، بتنور ، و … استفاده می شود.

* صنعت تولید سس ماهی در ایران به صورت سنتی می باشد و عرضه ی خارج از ضوابط قانونی و غیر بهداشتی بودن آن مشکلاتی را برای مصرف کنندگان بوجود آورده است که توان رقابت با نمونه ی خارجی را ندارد.

 

این فایل شامل :

 

مقدمه

مواد لازم

طرز تهیه

فرایند تخمیر

آماده شدن مهیاوه

و دانستنی های بیشتر فراوری است.

 

*** قسمت گوشه ای از مطلب ، صرفا قسمت هایی از فایل است که به صورت تصادفی انتخاب شده است و قطعا فایل اصلی تفاسیر و توضیحاتی جامع تر دارد. بخش هایی که با * شروع می شوند با قسمت های قبل و بعد خود تفاوت دارند و ممکن است از یک موضوع و اسلاید نباشند.

۳۴۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *