خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت معماری کبوترخانه

دانلود پاورپوینت معماری کبوترخانه

دانلود پاورپوینت معماری کبوترخانه

 

دانلود پاورپوینت معماری کبوترخانه

دانلود پاورپوینت معماری کبوترخانه شامل ۳۶ اسلاید با فرمت PPT بوده که به بررسی معماری و انواع کبوترخانه می پردازد. این فایل معماری آماده ارائه بوده و قابلیت ویرایش نیز دارد.

گوشه ای از توضیحات:

کبوترخانه ها بناهای بومی هستند که با توجه به اسناد و سفرنامه ها در اوایل قرن سیزدهم نظر سیاحان بیشتری را به خود جلب کرده است. این بناها اغلب در میان باغ ها و زمین های کشاورزی دیده می شوند. در زمان های گذشته و قبل از تولید کودهای صنعتی و شیمیایی، مرغوب ترین و پرطرفدارترین کود در میان کشاورزان کود کبوتر بوده است که از این حیث کبوترخانه ها تاریخی ترین کارخانه های تولید مرغوب ترین کودها بوده اند و نمودی از آن به کارگیری دانش بومی برای براورد نیازهای جامعه در دورانی که کشاورزی پیشه غالب، اکثریت مردم در فرهنگ یکجا نشینی است.

قدیمی ترین کبوترخانه هایی که اکنون در ایران وجود دارند، در حدود ۲ قرن پیش ساخته شده اند اما سابقه تاریخی استفاده از این بناها در ایران احتمالا به بیش از یک هزاره می رسد. بسیاری از جهانگردان مسلمان و اروپایی از برج های کبوتر یا همان کبوترخانه ها یاد کرده اند که از آن میان می توان به این بطوطه، انگلبرت کمپفر، گوبینو، لیدی شل، دیولافوا، تاورنیه، شاردن، لرد کرزن و …. اشاره کرد.

محل نگهداری کبوتر باید رو به آفتاب و یا به اصطلاح آفتاب گیر باشد. به قول جهانگرد فرانسوی منبع بزرگ ضد عفونی در ایران آفتاب تابان و فراوان آن است که با تابش خود لانه و کاشان را از آلودگی ها پاک و خشک می نماید. غیر از ضرورت نور مستقیم خورشید جهت لانه کبوتر، نور خورشید جهت بدن حیوان نیز لازم است و لانه رو به آفتاب، سود دوگانه در بردارد و برای رشد و نمو جوجه ها نیز سودمند می باشد.

این کبوترخانه ها برج های استوانه ای شکلی هستند که بدنه آن ها غیر از درب ورودی ساختمان هیچگونه سوراخی نداشته و بر فراز استوانه ی بزرگ برج (پشت بام) گنبدهایی موسوم به فلفلدان قرار داشته که در بدنه آن ها سوراخ هایی برای ورود و خروج کبوترها وجود داشته است. به این سوراخ ها تنپوشه می گویند. از نکات جالب در ساخت این کبوترخانه ها نحوه جلوگیری از تاثیر ارتعاشات بسیار قوی ناشی از پرواز ناگهانی هزاران کبوتر بر بنای ساختمان است.

طراحی ورودی کبوترخانه ها به گونه ای بود که هیچ نوع پرنده دیگری جز کبوتران توان وارد شدن به داخل بنا را نداشته است. به این علت که ورودی با توجه به ابعاد و اندازه های کبوتر ساخته شده و از ورود پرندگان دیگر جلوگیری می کند. در عین حال بدنه کاهگلی مانع از زاد و ولد حشرات موذی مانند ساس و کنه می گردد. برای استحکام بیشتر داخل را با تیرچه های متقاطع مسلح می نمودند و سطح بیرونی را ساروج اندود می کردند تا مانع از فرسایش محیطی گردد و از طرفی ساروج سطحی خیلی لیز و لغزنده دارد و مارها توانایی بالاتر رفتن از این سطح را ندارند.

دانلود پاورپوینت معماری کبوترخانه شامل:

  • مقدمه

  • کبوترخانه ها در ایران

  • ویژگی های زیستی کبود و نمود آن در معماری کبوترخانه ها

  • گونه های معماری کبوترخانه ها

  • فرم کبوترخانه های ایران

  • کبوترخانه های استوانه ای

  • کبوترخانه های مکعبی

  • بررسی اجمالی تفاوت های انواع کبوترخانه های ایران

  • جدول بررسی و تحلیل نمونه های موردی

۶۰۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *