خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت آب در معماری

دانلود پاورپوینت آب در معماری

دانلود پاورپوینت آب در معماری

دانلود پاورپوینت آب در معماری دارای ۲۲ اسلاید در قالب پاورپوینت می باشد. در این فایل مباحث آب در معماری به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و کاملا مناسب برای دانشجویان عزیز جهت ارائه در کلاس می باشد.

گوشه ای در مطالب:

žنقش آب در شکل گیری نخستین زیستگاه های انسانی پاسخی است به یک نیاز زیستی. اما وقتی فراتر از یک نیاز، خانه سازی و بنای مجموعه های مسکونی بار فرهنگی می گیرد، معماری پدید می آید و آب در زندگی انسان جایگاه هنری پیدا می کند و از خلاقیت هنرمندان و معماران مایه می گیرد. درک مفهوم آب در معماری همان درک معماری آب است. درک قوانین فیزیکی رفتار آب، احساسات ما در مقابل کنش و واکنش آب و مهمتر از همه نقش و تمثیل و ارتباط آن با زندگی انسان ها است.

žآب به همراه خاک، آتش و هوا، عناصر چهارگانه تشکیل دهنده جهان هستی به شمار رفته است. žآب یکی از عناصر طبیعی به شمار می رود که ماهیتی تغییر ناپذیر دارد. هرجاکه ظاهر می شود، کاربرد آن باید منعکس کننده برداشت طراحان و سازندگان از طبیعت باشد. žبشر برای ساخت اولین بناها و یا بهتر است بگوییم اولین خانه ها از در دسترس ترین مصالح بهره برد. از آب و خاک. دو عنصر مقدس از چهار عنصر اولیه با هم آمیخته شدند تا بعدها نیز آتش و هوا در کار داخل شوند و مسکن و معبد آدمی شکل بگیرد.

بنابراین گزاف نیست اگر پیوند آدمی با معماری را، میراث کهن انسان با چهار عنصر اولیه طبیعت بدانیم. از این میان هرچند که نقش خاک پر رنگ تر می نماید، اما وجود آب، همان عنصری که همواره به سویش بر می گردیم، مثل همیشه لطافت را در این هنر به ارمغان می آورد. اگر که خانه مکانی است برای پناه گرفتن و آرامش یافتن، تماس این خانه با آب همواره آرزوی امکان حیاتی تازه را به همراه خواهد داشت و تخیل انسان را به شکلی ماورایی تسخیر می کند.

žاز دیرباز نقش آب در معماری در اقلیم ها و فرهنگ های مختلف نمادی بارز داشته است. “درک مفهوم آب در معماری یا همان معماری آب، به درک قوانین فیزیکی آب، احساسات ما در مقابل کنش و واکنش آب، و مهم تر از همه، نقش و تمثیل و ارتباط با زندگی انسان ها بستگی دارد.

 

تصاویری از اسلاید ها:

دانلود پاورپوینت آب در معماری

دانلود پاورپوینت آب در معماری

دانلود پاورپوینت آب در معماری

 

دانلود پاورپوینت آب در معماری فایل شامل:

مقدمه

نقش آب در معماری ایران

باغ ارم شیراز

پادیاو ها

شیوه های نمایش آب در معماری

آب و انعکاس سطح آب ساکن

روش های برجسته کردن حضور آب

آب‌نما

آب به عنوان عنصری  معماری معاصر

حوضخانه ها

جلوه های آب(استخر، چشمه و…)

بررسی نقش آب در باغ الگلی تبریز

 

۵۰۰۰تومان – خرید

درباره ی amirhossein

مهندس معماری طراحی داخلی و طراح نما

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *