خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت استرس در ماهی

دانلود پاورپوینت استرس در ماهی

استرس در ماهی

استرس در ماهی

استرس در ماهی به صورت فایل pptx بوده و شامل ۲۸ اسلاید مصور و قابل ویرایش می باشد.

 

گوشه ای از مطلب:

 

—تهدید حالت هومئوستازی یا تعادل و توازن بوده و نیروی های مزاحم و تهدید کننده را عوامل استرس زا می نامند. وضعیت وحالتی که به وسیله هر گونه فاکتور زیست محیطی ایجاد شده و منجربه بروزواکنشهای تطابقی نرمال  ویا اختلال در فعالیتهای نرمال جاندار می شود که بقاء را کاهش می دهد.

محیط آبها که ماهی ها در آن زندگی می کنند دارای وضع ثابت نبوده ، بلکه همواره تغییرات هیدرولوژی و بیولوژی بطور متناوب و یا مداوم در آنها صورت می گیرد. از طرف دیگر در خود ماهی ها نیز بر اثر رشد ونمو سلول های تناسلی ، تغذیه و سایر علل ، تغییراتی پدیدار می گردد . نتیجه اینکه ماهی برای برقراری موقعیت مناسب با شرایط جدید ، ناچار است به هر سو حرکت کند.

کورتیزول از جمله هورمون هایی است که در رشد نقش مهمی را دارد که در طی استرس های حاد و مزمن افزایش یافته و این امر خود موجب بروز هایپرگلاسیمیا و سوخت وساز انرژی می گردد.

در استرس هایی که حالت مزمن دارند پتانسیل رشد کاهش می یابد در نتیجه نیازهای انرژیک و متابولیک افزایش می یابد. بررسی ها نشان می دهند که تأثیر منفی استرس های مزمن بر روی متابولیسم بویژه از طریق فعال نمودن محور HPI و آزادسازی هورمون های استرس مانند کورتیزول و کتکول آمین ها القا می شود.

در آزاد ماهی Sockeye (Oncorhynchus nerka)، در ماده بالغی که در آب اسیدی با pH 5 پرورش داده می شود، Ovulation زودتر از حالت کنترل اتفاق می افتد و چشم زدن تخم ها، یک هفته زودتر انجام می گیرد.

 

این فایل شامل :

 

مباحث

مقدمه

تعریف استرس

مراحل فیزیولوژیک بروز استرس

تغییرات یا پاسخ های اولیه (تغییرات سیستم درون ریز)

تغییرات یا واکنش های ثانویه (تغییرات بافتی- خونی)

تأثیر استرس بروی مهاجرت

اثرات استرس بر روی رشد ماهی

اثرات استرس برروی تولیدمثل ماهی

نمونه هایی از اثر فاکتورهای محیطی برروی تولیدمثل

و جمع بندی است.

۳۲۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *