خانه / دانلود / پاورپوینت کاربرد سیستم GIS در مدیریت شهری

پاورپوینت کاربرد سیستم GIS در مدیریت شهری

پاورپوینت کاربرد سیستم GIS در مدیریت شهری

 

پاورپوینت کاربرد سیستم GIS در مدیریت شهری

پاورپوینت کاربرد سیستم GIS در مدیریت شهری شامل ۵۰ اسلاید با فرمت PPT بوده که به معرفی و کاربرد سیستم GIS در فرآیند مدیریت شهری نیز می پردازد. این فایل آماده ارائه بوده و قابلیت ویرایش نیز دارد.

گوشه ای از توضیحات:

GIS یا سیستم اطلاعات جغرافیایی از نقطه نظر فنی، مجموعه ای یکپارچه از سخت افزار، نرم افزار، شبکه و نیروی انسانی برای جمع آوری، ذخیره، ایجاد، ویرایش، نمایش گرافیکی و تجزیه و تحلیل داده های مکانی، همینطور استخراج اطلاعات کاربردی برای تصمیم گیری اصولی است. تمام دست اندرکاران برنامه های توسعه شهری به ویژه شهرسازان می دانند که بنیان تئوریک اصطلاحا طرح های جامع شهری بر اساس یک شهر آرمانی جهانی است که معیارهای تحقق و رویکرد اساسی آن استانداردهای تعریف شده در جدول سرانه ها در مورد شرایط کمی و کالبدی است که بر اساس ان وضع مطلوب تعریف و وضع موجود با آن مقایسه می شود.

استفاده از تکنولوژی های ارائه شده از طرف شرکت ESRI این امکان را در اختیار مسئولین شهری شهر گندل قرار داده تا بتوانند مشکلات و خرابی های به وجود آمده در شبکه آبرسانی و فاضلاب شهری را به راحتی بر روی نقشه جانمایی کنند و از این قابلیت برای مدیریت و تصمیم گیری بهتر در مورد این خرابی ها استفاده کنند. این کار باعث افزایش کیفیت آب شرب شهروندان و همچنین کاهش میزان هدر رفتن منابع آب زیر زمینی می شود.

توزیع بهینه خدمات، تاسیسات و امکانات شهری با توجه به روند توسعه در مناطق مختلف شهری، سیاست گذاری در امر زمین، با استفاده از نقشه اماکن و ساختمان ها، برنامه ریزان و سیاست گذاران توسعه شهری، می توانند توزیع بهینه تراکم ساختمانی با جمعیت شهری را مورد تجزیه و تحلیل کارشناسی قرار دهند. کاربری اراضی توزیع کاربری بهینه در سطح شهر، تعیین مساحت کاربری های مختلف، ایجاد موازنه در حجم کار ماموران بازدید ساختمان به هنگام سازی نقشه ها با عکس های هوایی و یا تصاویر ماهواره ای و تهیه نقشه های کاربردی از نقشه پایه، شکل شماره به هنگام سازی نقشه ها با عکس های هوایی را نشان می دهد.

کاربرد GIS در حوزه معاونت فنی و عمرانی عبارت است از انطباق نقشه های اجرایی بر روی نقشه های مبنا برای بررسی و برآورد هزینه طرح عمرانی، بررسی تاثیرات اجرای طرح ها بر روی دیگر عوارض پیرامون و تکرار این موارد با تغییر پارامتر ها تا حصول نتیجه مطلوب مانند اجرای طرح بزرگراه ها، پل ها، زیر گذرها و.. توجه به مسیل ها و قنات ها در ارائه خدمات شهری و ساخت و سازهای عمرانی.

پاورپوینت کاربرد سیستم GIS در مدیریت شهری شامل:

  • چکیده

  • مقدمه

  • مبانی نظری

  • پیشینه GIS در ایران و جهان

  • استفاده از GIS در مدیریت شهری (تاسیسات)

  • استفاده از GIS در مدیریت شهری (حوادث)

  • استفاده از GIS در مدیریت شهری (آب هدر رفته)

  • نقش GIS در برنامه ریزی شهری

  • کاربردهای GIS در مدیریت شهری

  • کاربرد GIS در حوزه های مختلف شهرداری

  • نتیجه گیری

۱۰۰۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *