خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت فراوری عروس دریایی

دانلود پاورپوینت فراوری عروس دریایی

پاورپوینت فراوری عروس دریایی

پاورپوینت فراوری عروس دریایی

پاورپوینت فراوری عروس دریایی به صورت فایل pptx بوده و شامل ۱۵ اسلاید مصور و قابل ویرایش است.

 

گوشه ای از مطلب :

 

عروس دریایی به طور فصلی وبه صورت دسته جمعی  در آبهای مناطق گرمسیری و معتدله دیده می شود. تقریبا ۵ گونه عروس دریایی در شرق  وجنوب شرق آسیا برداشت می شود. در بسیاری از مناطق جهان مخصوصاً جنوب شرق آسیا، تجمع های بزرگ و فصلی عروس دریایی یک منبع عظیم شیلاتی را تشکیل می دهد که به صورت محلی و یا منطقه ای عمل آوری شده و به بازار عرضه می گردد.

بدن عروس دریایی شبیه زنگ نیم کره ای نعلبکی شکل شفاف به رنگ آبی است که با تعداد زیادی شاخک های کناری نازک حاشیه دار شده است.

در مراحل اولیه فساد سطح بدن لجنی شده و رنگ شفاف آن به رنگ صورتی مایل شده و به میزان کم، بوی نامطبوع ناشی از فساد از آن احساس می شود. بنابراین در عرض چند ساعت بعد از صید، عمل آوری باید به سرعت پس از تخلیه انجام گیرد. (ترجیحاً تا زمانی که موجود زنده است باید عمل آوری صورت گیرد). معمولا عروس های دریایی که عرض چتر آنها بیش از ۰/۳ سانتیمتر باشد برای فرآوری ترجیح داده می شوند.

چترها به وسیله چاقو بدون اینکه صدمه ای به سطح چتر وارد شود صاف شده و به طور کامل صاف دشه و به طور کامل درمحلول آب نمک رقیق ( ۳ درصد) قبل از عمل آوری تمیز و شسته می شوند.

عروس دریایی نمک سودشده درداخل تانک های سیمانی به عمق ۱٫۵-۱ متر روی هم انباشته می شود وتقریبا برای یک روز در داخل تانک ها قرار می گیرد که طی این مدت تقریبا ۵۳- ۴۰ درصد محتویات آبی عروس های دریایی ازدست می رود. در روش مرطوب، محلولی از مخلوط نمک و آلوم به اضافه مقداری پودر رنگبری جهت حذف رنگ استفاده می شود .

 

این فایل شامل :

 

مقدمه

سیستماتیک

فراوری

مراحل عمل آوری

مرحله اول نمک زنی

مرحله دوم نمک زنی

مرحله سوم نمک زنی

مرحله چهارم نمک زنی

آب گیری از توده عروس دریایی

بسته بندی و نگهداری

درجه بندی و سورتینگ

پخت و پز عروس دریایی

و منابع است.

۲۷۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *