خانه / دانلود / پاورپوینت تحلیل پل بند دزفول

پاورپوینت تحلیل پل بند دزفول

پاورپوینت تحلیل پل بند دزفول

 

پاورپوینت تحلیل پل بند دزفول

پاورپوینت تحلیل پل بند دزفول شامل ۲۶ اسلاید با فرمت PPT است که به بررسی و تحلیل معماری پل بند دزفول می پردازد. این فایل به صورت اختصاصی توسط تیم تحریریه سایت پروژه ها تهیه و تنظیم شده است.

گوشه ای از توضیحات:

این پل بند در طول زمان بر اثر عوامل مختلف طبیعی و انسانی چندین بار آسیب دیده و مرمت و تعمیر شده است. از جمله سیل بنیان کن رودخانه دز که تا قبل از احداث سد دز در شمال دزفول بارها و بارها این پل را تهدید و تخریب نموده است و این بنا هر بار به دست افراد خیراندیش و سلاطین وقت به علت اهمیت فراوان بازسازی و مرمت می شده است. سید محمد علی امام در کتاب تاریخ جغرافیای خوزستان به نقل از گفته های آرتور پوپ قدیمی ترین مرحله تعمیر پل را در قرن چهارم هجری قمری و در دوران سلطنت عضدالدوله دیلمی و مرمت دیگر را در دوران پادشاهی سلجوقیان دانسته است.

پایه پل این سازه که بر روی دیواره بند به صورت مستقیم ساخته شده در سمت شمال دارای پایه های نوک تیز و در سمت جنوب دارای پایه های صاف می باشد. اکنون این بنا دارای ۳ پایه بتونی است که بر روی پایه های اصلی و قدیمی پل در زمان مرمت احداث شده اند. طول پایه های پل از سمت شمال و جنوب پهن تر از عرض پل می باشد. کلیه پایه های پل دارای مقطع مستطیل شکل بوده و قطر بی پایه ها ۱۲ و ۱۳ متر می باشد.

پل بند دزفول که از دو قسمت بند و پل تشکیل شده است دارای اهمیت ارتباطی مهم در زمان ساخت خود بوده و به عنوان مسیر اصلی بین جندی شاپور و شهرهای شرقی دیگر ساخته شده در ساحل رودخانه دز یا ساحل غربی آن یعنی ایوان کرخه و غیره بوده است. همانطور که بیان شد این پل بر روی دیواره بند آن احداث شده است که در قسمت مرکزی بند مذکور امروز رودخانه دز جریان دارد و قسمتی از کناره های آن را آب برده است.

احتمالا برای ساخت پایه های پل این بنا ابتدا دیواره های بیرونی را از قطعات بزرگ ماسه سنگ ساخته اند و سپس داخل آن را از قلوه سنگ و ملات ساروج پر کرده اند. در هنگام مرمت پایه های پل این بنا آجرهایی به ابعاد ۴×۲۲×۲۲ سانتی متر نیز استفاده شده است. به طور کلی ارتفاع پایه از سطح دیوار بند تا شروع دهانه طاق در حدود ۵ متر می باشد. عرض پایه ها هم در حدود ۹ متر بوده است و عرض پایه های اصلی پل نیز حدود ۷ متر و ضخامت آن ۹ متر است.

پاورپوینت تحلیل پل بند دزفول شامل:

  • مقدمه

  • موقعیت جغرافیایی پل بند دزفول

  • وجه تسمیه پل بند دزفول

  • تاریخچه پل بند دزفول

  • توصیف کلی پل

  • مصالح استفاده شده در ساخت پل

  • خصوصیات معماری پل بند دزفول

  • منابع

۷۰۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *