خانه / دانلود / پاورپوینت تحلیل باغ بیرم آباد کرمان

پاورپوینت تحلیل باغ بیرم آباد کرمان

پاورپوینت تحلیل باغ بیرم آباد کرمان

 

پاورپوینت تحلیل باغ بیرم آباد کرمان

پاورپوینت تحلیل باغ بیرم آباد کرمان شامل ۳۷ اسلاید با فرمت PPT بوده که به تحلیل و بررسی باغ بیرم آباد واقع در شهر کرمان می پردازد. این فایل به صورت اختصاصی توسط تیم تحریریه سایت پروژه ها تهیه و تنظیم شده است و قابلیت ویرایش نیز دارد.

گوشه ای از توضیحات:

باغ بیرم آباد کرمان تنها باغ به جا مانده از دوران صفوی در کرمان از جمله باغ هایی است که با ویژگی های خاص خود متفاوت از دیگر باغ های تاریخی است و جای مطالعه و تامل بسیار دارد. در این مجال با بررسی شکل باغ و عناصر اصلی آن از زمان ایجاد تا سامان دهی و توسعه آن در دوران گنجعلی خان، با در نظر گرفتن عوامل تاثیر گذار اجتماعی و سیاسی آن دوران به پاسخی برای چرایی شکل فعلی باغ دست یافتیم. باغ بیرم آباد کرمان در منطقه و موقعیتی استقرار یافته که علاوه بر منظر زیبای طبیعی، سابقه تاریخی بسیار کهن نیز دارد.

باغ بیرم آباد در دامنه شیب ملایمی از امتداد شرقی کوه های صاحب الزمان و در جنوبی ترین بخش آن ایجاد شده است. در ضلع غرب باغ، مسیل رودخانه ای فصلی و همچنین مسیر از بین رفته برخی رشته قنات ها قرار دارند. شیب تقریبی جنوب شرقی به شمال غرب پیش زمینه ای برای احداث باغ بوده و باغ در امتداد مدخل تنگه ای راهبردی قرار گرفته است. این باغ تنها باقی مانده از گروه فراوان باغ ها در این منطقه است. باغ امتداد و راستایی تقریبا شمالی – جنوبی دارد که از سمت شرق به کوه تکیه داده است.

از آنجا که باغ ها سمبل تفکر دوران خویش بودند ایجاد آن ها علاوه بر مفید بودن و میل به ایجاد فضاهای زیبا با تکیه بر هنر باغبانی دلیلی خاص نیز داشته است. با این نگاه باغ بیرم آباد در زمره باغ های حکومتی قرار می گیرد. باغ بیرم آباد به واسطه ی ماهیت و شکل خود می تواند نوعی باغ قلعه محسوب شود که در میان برج ها و باروهای خود محصور شده است. انتخاب این الگوی محصول در پناه دیوارهای بلند و برج ها با کاربری حاکم نشین آن مرتبط بوده است.

در باغ بیرم آباد دقیقا بر اساس چنین تکفری در بدو ایجاد عمارت شاه نشین به عنوان بنای اصلی در دامنه کوه بنا و ورودی باغ روبه روی آن واقع شده است بنابراین محور اصلی در فاصله بین ورودی تا عمارت شکل گرفته بود اما از آنجا که در باغ های شاه عباسی به ایجاد خیابان های باغ و محور طویل برای رسیدن به بنا یا کوشک اصلی و تنوع گیاهان پیرامونش اهمیت خاصی داده می شد معمار گنجعلی خان در ساماندهی باغ با تغییر ورودی به ضلع شمالی باغ محور طولانی تری را به عنوان محور اصلی باغ در نظر گرفته بود.

پاورپوینت تحلیل باغ بیرم آباد کرمان شامل:

  • مقدمه

  • باغ سازی در دوران شاه عباس

  • توصیف موقعیت قرارگیری باغ بیرم آباد

  • تاریخچه باغ بیرم آباد

  • بررسی شکل کلی باغ بیرم آباد از ابتدا تا پایان دوران حکومت گنجعلی خان

  • تحلیل ویژگی های خاص باغ بیرم آباد

  • نتیجه گیری

۱۱۰۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *