خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت تایید هویت تخم ماهی با استفاده از تکنیک PCR-RFLP

دانلود پاورپوینت تایید هویت تخم ماهی با استفاده از تکنیک PCR-RFLP

پاورپوینت تایید هویت تخم ماهی با استفاده از تکنیک PCR-RFLP

پاورپوینت تایید هویت تخم ماهی با استفاده از تکنیک PCR-RFLP

پاورپوینت تایید هویت تخم ماهی با استفاده از تکنیک PCR-RFLP به صورت فایل pptx بوده و شامل ۳۴ اسلاید مصور قابل ویرایش است.

 

گوشه ای از مطلب :

 

هضم محصولات PCR به وسیله آنزیم های محدود کنندهBstNI ، TaqI،  HinfIانجام گرفت و با استفاده از ژل آگارز الکتروفورز شد. الگوهای برشی مخصوص گونه ای، تخم ماهی موجود در این تالاب را از تخم  گونه های دیگر کفال ماهیان که همزمان  در همان منطقه بودند، متمایز می کند.

تایید گونه های ماهی، یکی از فاکتورهای اصلی تعیین خواص، کیفیت و قیمت محصولات دریایی هستند که پردازش شده اند. علاوه بر این هم تولید کننده و هم مصرف کننده علاقمند هستند که بدانند چه گونه هایی را خریداری می کنند، زیرا گونه هایی که  حتی از نظر فیلوژنتیکی خیلی به هم مرتبط هستند، می توانند قیمت های بسیار متفاوتی داشته باشند.

  این فرآیند مبتنی بر ویژگی های فرآیند همانند سازی نیمه حفاظت کارانه DNA است که توسط دی ان آ پلیمرازها در سلول های پروکاریوتی و یوکاریوتی صورت می گیرد.

به صورت مرفولوژیکی از مارکرهای بیوشیمیایی نمی توان برای شناسایی استفاده کرد، چون آن ها در طول پردازش حذف می شوند. هدف از این گزارش، ایجاد یک روش مناسب مبتنی بر DNA، که تخم های ۵ گونه ماهی موجود در این تالاب را از هم متمایز کند.

بنابراین از تمام آنزیم های محدود کننده مورد استفاده می توان از ترکیبی از سه آنزیم ساخته شده برای تمایز کامل ۵ گونه مورد مطالعه استفاده کرد. هر چند M.cephalus  را با استفاده از یک آنزیم محدود کننده هم می توان شناسایی کرد.

 

این فایل شامل :

 

چکیده

مقدمه

معرفی گونه های کفال

الکتروفورز

تصاویر

PCR

مزایای تجزیه و تحلیل  DNAمیتوکندری در مقایسه با  DNAژنومی

نشانگرهای مولکولی

کاربرد آر اف ال پی

معایب آر اف ال پی

مواد و روش ها

استخراج دی ان آ از تخمدان و کبد ماهی

استخراج دی ان آ ازماهی پردازش شده

مراحل اصلی PCR

نتایج و بحث

الگوی تک پلیمراز

الگوی HinfI

و نتیجه است.

۴۳۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *