خانه / دانلود / پاورپوینت اقلیم شهر نجف آباد

پاورپوینت اقلیم شهر نجف آباد

پاورپوینت اقلیم شهر نجف آباد

 

پاورپوینت اقلیم شهر نجف آباد

پاورپوینت اقلیم شهر نجف آباد شامل ۳۳ اسلاید بوده که به بررسی اقلیمی و تنظیم شرایط محیطی شهرستان نجف آباد در استان اصفهان می پردازد. این فایل معماری به صورت اختصاصی توسط تیم تحریریه سایت پروژه ها تهیه و تنظیم شده است.

گوشه ای از توضیحات:

همراه با رشد سریع جمعیت، ضرورت انجام طرح جامع این شهر را مطرح ساخت. طرح جامع نجف آباد، با هدف حل مسائل شهری از طریق تنظیم برنامه ای ساده و انعطاف پذیر در ۲۷/۲/۱۳۵۷ تصویب گردید. پس از گذشت چندین سال از زمان تهیه ی طرح جامع، مشکلاتی در اجرای این طرح به چشم می خورد که مهمترین آنها تغییر برخی از کاربری های اراضی شهری، ساخت و سازهای غیرمجاز، زاویه پیدا کردن جمعیت فعلی با جمعیت پیشنهادی طرح و عدم توسعه ی شهر در جهات پیش بینی شده است.

منطقه نجف آباد بین طول جغرافیایی ۶۰ً ۱۰َ ۵۰ و ۳۴ً ۴َ ۵۰ و عرض جغرافیایی ۴۶ً ۷َ ۳۲ و ۲۱ً ۱۶َ ۳۲ قرار گرفته است. این منطقه از ارتفاعات دالان کوه با ارتفاعی بالغ بر ۳۴۵۰ متر واقع در جنوب غربی حوضه و یا در ۲۵/۱۰ کیلومتری جنوب شرقی دامنه شروع شده و با جهتی شرقی به طول ۸۱ کیلومتر تا حدود ۵/۲۱ کیلومتری غرب شهر اصفهان ادامه پیدا می کند. شهرنجف آباد از شمال به زیر حوضه علویجه , دهق و از شرق به فلاورجان، خمینی شهر و اصفهان و از غرب زیر حوضه فریدن و – داران و از جنوب زیر حوضه لنجانات محدود می گردد و بین دو رشته کوه های شمالی و شمال غربی و جنوب و جنوب غربی محدود است. وسعت منطقه ۴۱۶۳ کیلومتر مربع است.

بر اساس بررسی های آماری بلندمدت (۲۰۱۴-۲۰۰۳)؛ میانگین سالانه دمای نجف آباد ۲/۱۸ درجه سانتیگراد (درجه سلسیوس) می باشد. در این شهرستان، میانگین دمای هوا در سردترین ماه های سال در ماه ژانویه (۴/۲ )-درجه سانتی گراد و در گرم ترین ماه های سال در ماه ژوالی ۲/۲۱ درجه سانتیگراد است. اختالف دمای گرم ترین و سردترین ماه سال ۶/۲۳ درجه سانتیگراد است. میانگین حداکثر دمای هوا ۸/۲۳ درجه سانتیگراد و میانگین حداقل دمای آن ۳/۹ درجه سانتیگراد است. در طول دوره آماری ۱۱ ساله، بالاترین دمای ثبت شده ۶/۴۱ درجه سانتی گراد است که در ماه جوالی سال ۲۰۰۹ اتفاق افتاد.

در شهرستان نجف آباد به طور متوسط ۳ روز از سال هوا برفی است که بیشترین فراوانی وقوع را در ماه ژانویه دارا می باشد. طوفان رعدوبرق از پدیده های خسارت زای هواشناسی است و وقوع آن علاوه بر آن که منجر به خسارت و زیان و متوقف کردن بعضی از فعالیت های اجتماعی اقتصادی میشود، معمولا سبب ایجاد ترس و وحشت هم می گردد. در شهرستان نجف آباد به طور متوسط در ۲ روز از سال طوفان، رعد و برق اتفاق می افتد که آن هم در فصل بهار می باشد.

وضع ذخیره آب زیر زمینی و هچنین ضخامت آبرفت در منطقه نجف آباد در نقاط مختلف متفاوت بوده و از لحاظ ابدهی حفره اب زیر زمینی تغییرات فاحشی دارد. بیشتر منطقه نجف اباد را مارفهای الیگو سیوسن و در بعضی نقاط شیب های کرتاسه فوقانی تشکیل داده است و آبرفتی که بر روی این تشکیلات قرار گرفته است از نظر ضخامت و نسبت به نفوذ پذیری در نقاط مختلف شهرستان کاملاً متفاوت است. از شهر نجف اباد بطرف غرب تا حدود ملک آباد و جلال آبادضخامت آبرفت نسبتاً کم و در حدود ۵۰ متر است. دانه ریز بودن و وجود رس فراوان در ابرفت این منطقه باعث کمبود اب گردیده است ولی حاشیه شمالی کوه جلال اباد، آبرفتهای دانه درشت بصورت نوارباریکی در اثر رسوبگذاری سیلهای قدیمی بوجود آمده است.

استان اصفهان به دلیل واقع شدن در میان کوه‌های مرکزی ایران و دامنه‌های شرق زاگرس، دارای نواحی مختلف کوهستانی و جلگه‌ای است. نواحی کوهستانی این استان مشتمل بر نواحی کوهستانی غرب (شامل شهرستان‌های فریدن و فریدونشهر)، نواحی کوهستانی شمال و شمال غرب (شامل شهرستان‌های نطنز، کاشان و گلپایگان) و ناحیه کوهستانی اردستان (شامل شهرستان اردستان) است. شهرستان اردستان به وسیله دو رشته کوه، در غرب از حوزه زاینده‌رود و در شرق از کویر لوت جدا می‌شود.

پاورپوینت اقلیم شهر نجف آباد شامل:

  • معرفی شهرستان نجف آباد

  • تاریخچه شهرستان نجف آباد

  • موقعیت جغرافیایی شهرستان نجف آباد

  • اقلیم شهرستان نجف آباد

  • جدول زیست اقلیمی ساختمانی نجف آباد

  • جدول و نمودار مشخصات اقلیمی نجف آباد

  • دمای هوا و یخبندان در نجف آباد

  • رطوبت و بارش در اقلیم نجف آباد

  • منابع آب شهرستان نجف آباد

  • بادهای شهرستان نجف آباد

  • نمودار جهت و سرعت باد در نجف آباد

  • نمودار موقعیت و زوایای تابش خورشید در نجف آباد

  • وضعیت توپوگرافی شهرستان نجف آباد

  • جمعیت شهرستان نجف آباد

  • پوشش گیاهی نجف آباد

  • ساختمان سازی در اقلیم نجف آباد

  • نمودار جهت ساختمان با توجه به اقلیم نجف آباد

۵۴۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *