خانه / دانلود / پاورپوینت اقلیم شهرستان اسلامشهر

پاورپوینت اقلیم شهرستان اسلامشهر

پاورپوینت اقلیم شهرستان اسلامشهر

 

پاورپوینت اقلیم شهرستان اسلامشهر

پاورپوینت اقلیم شهرستان اسلامشهر شامل ۳۶ اسلاید بوده که به بررسی اقلیمی و شرایط جغرافیایی شهرستان اسلامشهر در استان تهران می پردازد. این فایل معماری توسط تیم تحریریه سایت پروژه ها تنظیم شده است و قابل ویرایش است.

گوشه ای از توضیحات:

این شهرستان از شرق و جنوب به ری از غرب به رباط کریم و از شما غرب به شهریار محدود است و بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت  به طور غیر رسمی دارد.باستانی‌ترین محله‌های اسلامشهر سالور، مافین آباد و روستای ضیاآباد می‌باشد که محوریت بقیه آبادی‌ها را داشته است. وسعت شهرستان در حدود ۲۴۵کیلومتر مربع است. این شهر، دارای ۳ بخش (مرکزی ،چهاردانگه واحمد آباد مستوفی )و ۲۶ روستا است که ۲۱ روستای این شهرستان دارای سکنه می باشد.

تاکنون ۱۲ اثر تاریخی و باستانی شهرستان اسلامشهر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. این منطقه به دلیل مرغوبیت و حاصلخیزی زمین‌های مستعد کشاورزی، وجود رودخانه‌های پرآب و رشته قانت‌های جاری آن و همچنین نزدیکی آن به تهران از دیرباز مورد توجه بوده‌است. محوطه باستاتی مافین آباد اسلامشهر که به دلیل حفاری‌های غیرمجاز سال‌های اخیر آسیب دیده‌است دارای کهن‌ترین دوره تاریخی است که دیرینگی آن به هزاره پنجم پیش از میلاد می‌رسد.

شهرستان اسلامشهر یکی از شهرهای استان تهران، درجنوب غربی شهر تهران بر سر راه ارتباطی تهران-ساوه قرار گرفته و از طریق بزرگراههای قدیم و جدید تهران-ساوه و همچنین راه آن تهران به جنوب کشور و سایر استانهای همجوار ارتباط دارد.فاصله آن تا مرکز شهر تهران حدود ۱۵ کیلومتر است. لزوم ارائه خدمات به جمعیت نسبتاً زیادی که در این شهرستان ساکن هستند و برنامه ریزی در جهت توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن باعث شد در سال ۱۳۷۳ از سوی وزارت کشور جمهوری اسلامی به عنوان یکی از شهرستانهای تابعه استان تهران اعلام شود.

شرایط حرارتی هوا در چهار ماه سال یعنی از ماه ژوئن تا سپتامبر ( ۱۰ خرداد تا ۱۰ مهر ) از حد بالای آسایش می‌‌گذرد اما شدت حرارت و رطوبت هوا در حدی است که با استفاه از جریان هوا یا افزایش رطوبت دما شرایط حرارت آن در حد بالای آسایش خیلی زیاد نیست و دراین ماه می‌‌توان با استفاده از جریان هوا و ایجاد سایه ، شرایط حرارتی هوای خارج ساختمان را بهبود بخشید . اما در سه ماه دیگر تنها راه تعدیل حرارت هوا افزایش میزان رطوبت آن است.

بر اساس تحقیقات بعمل آمده جریانات جنوبی از اوایل صبح در نواحی جنوب تهران از دشت فشافویه شهرستان ری شروع به گسترش کرده و سراسر تهران را دربرمی گیرد. به طوری که در اواسط روز تمام منطقه ری، اسلامشهر و تهران دارای جریانات جنوبی می شود. باتوجه به اینکه شهرستان اسلامشهر در دامنه های جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده و ارتفاع آن از شمال به جنوب کاهش می یابد، اکثراً تحت تأثیر بادهای محلی نیز قرار می گیرد.

یکی از ویژگیهای شهرها سیمای ظاهریشان است که می‏توان از آن به عنوان یکی از شاخصهای معرفی هویت شهر و در نتیجه هویت اهل آن نام برد. آیاتی از قرآن کریم نیز بر این نکته اشاره می‏فرمایند که سیمای ظاهری می‏تواند بیانگر هویت و درونیات صاحب آن سیما باشد. لذا معماری شهرها، نمود کالبدی فرهنگها و باورها و تفکرات (ایدئولوژیها) بشری هستند که موجب احساس تعلق و مسئولیت (حس شهروندی) برای حفظ، توسعه و ارتقای کیفیت محیط زیست می شوند. لذا در طرح های توسعه باید جنبه های معماری پیشنهاد شده را در ارتباط با دو موضوع (کیفیات درونی طرح، نحوه سازماندهی آن) در نظر گرفت.

پاورپوینت اقلیم شهرستان اسلامشهر شامل:

  • معرفی شهرستان اسلامشهر

  • سابقه تاریخی اسلامشهر

  • موقعیت جغرافیایی اسلامشهر

  • جدول زیست اقلیمی ساختمانی (بیوکلیماتیک) اسلامشهر

  • دما و رطوبت در اسلامشهر

  • شرایط حرارتی در فضاهای آزاد

  • شرایط حرارتی در فضاهای داخلی

  • میزان بارندگی در اسلامشهر

  • بادهای شهرستان اسلامشهر

  • نمودار جهت و سرعت وزش باد در شهرستان اسلامشهر

  • نمودار جهت ساختمان با توجه به جهت باد در اسلامشهر

  • نمودار موقعیت و زوایای تابش خورشید در اسلامشهر

  • جمعیت شهرستان اسلامشهر

  • موقعیت اقتصادی اسلامشهر

  • سیما و منظر شهری اسلامشهر

  • منابع

۵۵۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *