خانه / دانلود / پاورپوینت اقلیم دزفول

پاورپوینت اقلیم دزفول

پاورپوینت اقلیم دزفول

پاورپوینت اقلیم دزفول شامل ۳۷ اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

ناحیه کوهستانی شهرستان دزفول شامل راضی حد فاصل کوهستانی و ناحیه جلگه ای است این ناحیه از فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهر دزفول شروع می شود مساحت ناحیه کوهستنانی حدود ۱۸۵۰ کیلومتر مربع می باشد .
پوشش خاکی ناحیه کوهپایه ای شامل تپه های نسبتاً مرتفع با قلل تیز و بعضاً مدور متشکل از سنگ های آهکی و ماسه ای و کنگو مرا ، تپه های کم ارتفاع با قلل مدور متشکل از سنگ های آهکی و یا مارنی می باشد. سر تا سر ناحیه کوهپایه ای پوشیده از پستی و بلندی و ناهمواری است و در لایپبه لای تپه ها و دره ها ، اراضی نسبتاً همواری موجود است که برای زراعت دیم مورد استفاده قرار می گیرد.

رطوبت نسبی هوا در طول خط ساحلی استان نسبتاً زیاد است اما در مناطق شمالی استان به علت دوری از دریا ووجود دشت های وسیع میزان رطوبت نسبی کمتر است .. رطوبت هوا در شهرستان دزفول نسبت به سایر شهرها با تغییرات بیشتری همراه است . متوسط رطوبت در زمستان بین ۳۵ تا ۶۰ درصد ودر تابستان بیت ۱۵ تا ۳۰ درصد است . حداکثر متوسط رطوبت در شهرستان دزفول برابر ۹۵ و حداقل آن ۱۴ درصد در سالهای گذشته بوده است.

ناحیه جلگه ای شهرستان دزفول در ابتدای دشت وسیع و حاصلخیز خوزستان است این ناحیه در حدود ۱۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و فلات های وسیع و تراس های فوقانی ، دست های دامنه ای و دشت های رسوبی را شامل می شود.

این فایل شامل:

پیشینه تاریخی دزفول

موقعیت جغرافیایی دزفول

ویژگی های اقلیمی دزفول

جدول زیست اقلیمی ساختمانی دزفول

مشخصات اقلیمی دزفول

جهت ساختمان با توجه به اقلیم دزفول

تابش آفتاب در دزفول

بادهای استان خوزستان

بادهای دزفول

نمودار جهت و سرعت باد دزفول

رطوبت هوا در دزفول

بارش در دزفول

درجه حرارت در دزفول

مراتع خوزستان

ویژگی های جمعیتی خوزستان

معماری دزفول

منابع

۵۵۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *