خانه / دانلود / پاورپوینت اقلیم جزیره کیش

پاورپوینت اقلیم جزیره کیش

پاورپوینت اقلیم جزیره کیش

پاورپوینت اقلیم جزیره کیش به صورت پاورپوینت و شامل ۳۵ اسلاید می باشد که قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

استان هرمزگان در جنوب ایران واقع شده ، وسعت آن ۸/۶۸۴۷۵ کیلومتر مربع است و بین مختصات جغرافیایی ۲۵ درجه و ۳۵ دقیقه تا ۲۸ درجه و ۵۷ دقیقه عرض شمالی و ۵۲ درجه و ۴۱ دقیقه تا ۵۹ درجه و ۱۵ دقیقه طول شرقی ‌( از نصف النهار گرینویچ ) واقع شده است .این استان از شمال با استان کرمان ، از جنوب با خلیج فارس و دریای عمان ، از جنوب با استان سیستان و بلوچستان و از غرب با استانهای فارس و بوشهر همسایه است از لحاظ وسعت بزرگترین شهر این استان ” بندرعباس ” و کوچکترین آن ” شهر هرمز ” است.

لباس محلی مردان دشداشه همراه با عرقچیناست و مهم‌ترین اعیاد مردم کیش، عید قربان و عید غدیر می‌باشند. ساز اصلی محلی نوعی طبل است. شغل سنتی بومیان، ماهی گیری، دام داری، دریانوردی و بازرگانی است. مردم کیش در گذشته به صید مروارید نیز می‌پرداخته‌اند. غذاهای محلی کیش شامل انواع «قلیه»، «مضروبه»، «هریسه» و «مچبوس» است که اغلب با ماهی تهیه می‌شوند بومیان جزیره از نژادهای دراویدی، نوردیک، سامی و سیاهپوست بوده و به زبانهای فارسی و عربی تکلم می‌کنند.

اقلیم با وجود پیشرفت تکنولوژی در دوران جدید نیز می تواند معماری بنادری چون جزیره کیش را تحت تاثیر قرار دهد. اما بحث عمده این نوشتار تاثیر باد و دریا در معماری سنتی بندر نامبرده است. در دوران گذشته بیشتر خانه های جزیره کیش رو به دریا ساخته می شدند که تحت تاثیر فرابار و فروبار دریا بوده است، تا در شب و روز از این سیستم برای خنک کردن مکان های مسکونی خود استفاده کنند.

نکته جالب این است که بیشتر ساکنین جزیره کیش خانه های خود را کاملا در کنار دریا می ساختند تا در کنار لنج ها و ساحل باشند، امنیت برای لنج های آن تامین شده باشد و در انتقال صید به ساحل و خانه های خود مشکلی نداشته باشند. نزدیکی خانه ها به دریا در گشه جزیره کیش و شهر بندرکنگ به خوبی مشهود است.

این فایل شامل:

معرفی استان هرمزگان و جزیره کیش

معرفی استان هرمزگان

موقعیت استان هرمزگان

معرفی جزیره کیش

مختصری درباره جزیره کیش

پیشینه تاریخی جزیره کیش

موقعیت جغرافیایی جزیره کیش

تابش آفتاب در جزیره کیش

آب و هوای جزیره کیش

میزان بارندگی در جزیره کیش

بادهای جزیره کیش

توپوگرافی جزیره کیش

پوشش گیاهی جزیره کیش

جمعیت جزیره کیش

فرهنگ جزیره کیش

جاذبه های گردشگری جزیره کیش

بازارهای جزیره کیش

نقش اقلیم در معماری جزیره کیش

مصالح کاربردی در جزیره کیش

جهت ساختمان با توجه به اقلیم جزیره کیش

معماری جزیره کیش

منابع

۸۰۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *