خانه / دانلود / پاورپوینت اقلیم اهواز

پاورپوینت اقلیم اهواز

پاورپوینت اقلیم اهواز

پاورپوینت اقلیم اهواز شامل ۳۴ اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

در شرایط اقلیمی اهواز که گرم و خشک است ساختمان باید به گونه‌ای طراحی شود که حرارت خارج را به خود جذب نکند؛ به ویژه حرارتی که از اشعه‌ی مستقیم آفتاب تولید می‌شود. در این منطقه باید سعی کنید از بام‌های گنبدی استفاده کنیم. زیرا علاوه بر این‌که انحنا و قوس بام باعث می‌شود تمام انرژی خورشیدی جذب نشود و همواره بخشی از آن در سایه‌ قرار بگیرد؛ به وسیله‌ی این نوع بام ارتفاع سقف نسبت به کف بنا زیاد می‌شود و بنابراین فضای داخلی دیرتر گرم می‌شود. ضخامت بام و یا دوجداره بودن آن هم می‌تواند حرارت داخلی را از افراط و تفریط حفظ کند. جنس این بام‌ها بهتر است از مواد گلین (کاهگل) باشد؛ زیرا حرارت ناشی از تابش خورشید در سطح آن‌ها متراکم می‌شود و کم‌تر به ساختمان نفوذ می‌کند.

اهواز هستی و عظمت خود را به رودخانه‌های متعددی که در این سرزمین جاری‌اند، مدیون است. اهواز علاوه بر دارا بودن اراضی حاصلخیز و زرخیز رسوبی، نظام آبیاری منظمی نیز دارد به طوری که این سرزمین از دیرباز به واسطه وجود این رودخانه‌ها، موقعیت مهم و بزرگی داشته است. رودخانه‌هایی که در دشت خوزستان جریان دارند، از آب‌های کوهستان‌های بختیاری، لرستان و فارس سرچشمه گرفته و از شمال و شرق به سوی جنوب غربی سرازیر شده و جلگه خوزستان را به منطقه حاصلخیز و آبادی تبدیل کرده‌اند.

این فایل شامل:

موقعیت جغرافیایی اهواز

ویژگی های اقلیمی اهواز

جدول زیست اقلیمی ساختمانی اهواز

مشخصات اقلیمی اهواز

جهت ساختمان با توجه به اقلیم اهواز

تابش آفتاب در اهواز

میزان بارندگی اهواز

اب های زیرزمینی اهواز

بادهای شهر اهواز

نمودار جهت و سرعت باد اهواز

وضعیت توپوگرافی اهواز

محیط زیست و اکوسیستم

پوشش گیاهی اهواز

ویژگی های جمعیتی اهواز

رنگ مصالح در اهواز

نحوه طراحی و ساخت ساختمان در اهواز

منابع

۵۶۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *