خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت اسفنج دریایی

دانلود پاورپوینت اسفنج دریایی

پاورپوینت اسفنج دریایی

پاورپوینت اسفنج دریایی

پاورپوینت اسفنج دریایی به صورت فایل pptx بوده و شامل ۳۶ اسلاید مصور قابل ویرایش می باشد.

 

گوشه ای از مطلب :

 

* این جانوران از هر لحاظ ساده هستند. و به طور کلّی توانایی حرکت ندارند. امّا در نمونه های نادر توانایی خزیدن دیده می‌شود. این جانوران نه اندامی برای بینایی دارند و نه اندامی برای شنوایی به جزء در نمونه‌های نادر که توانایی عکس العمل در برابر نور و روشنایی را دارند.  * سلول هاى درونى، سلول هاى یقه اى با تاژک هستند که آب را در روزنه ها و قسمت مرکزى به حرکت در مى آورند و سرانجام آن را به وسیله منفذ بالایى که در بدن قرار دارد (osculum) به خارج مى راند.

* محیط زیست آنها آبی و غالبا دریایی و به جسم خارجی متصل اند. بدن شبیه یک کیسه تو خالی که در قاعده به وسیله یک پایه یا بدون پایه به جسمی متصل شده است.  *  دیواره بدن در این نوع از اسفنجها ضخیمتر بوده و دارای مزانشیم زیادتری است. مجاری از انشعابات پیچیده تشکیل می‌یابد و یاخته‌های کوانوسیت ، منحصر به بخشهای ویژه‌ای از این مجاری هستند.

* اسفنج های حمام و برخی دیگر از اسفنجها دارای الیاف اسفنجی هستند. ترکیب شیمیایی این ماده مانند ناخن و پشم ، از جنس اسکلروپروتئین و کاملا در برابر آنزیمها مقاوم است.  * جوانه‌ها توسط ارکئوسیت‌ها که محتوی مواد غذایی هستند، احاطه می‌شوند و گاهی نیز غشایی مقاوم ومجهز روزنه ، را فرا می گیرد. در شرایط نامساعد که تنه اصلی اسفنج از بین می‌رود، جوانه‌ها آزاد می‌شوند. در شرایط مناسب برای رشد جوانه ، ارکئوسیت‌ها از میان میکروپیل دیواره مقاوم بیرون می‌آیند و تشکیل اسفنج جدیدی می‌دهند.

 

این فایل شامل :

 

مقدمه

طبقه بندی

انواع سلولها

مشخصات کلی

پالئواکولوژی

سیستم عصبی

سیستم حرکتی

مجاری در اسفنجها

استخوان بندی

نوع تغذیه

تولید مثل

اسفنجهای آب شیرین

انواع سنگواره ها

و منابع است.

 

*** قسمت گوشه ای از مطلب ، صرفا قسمت هایی از فایل دانلود پاورپوینت اسفنج دریایی است که به صورت تصادفی انتخاب شده است و قطعا فایل اصلی تفاسیر و توضیحاتی جامع تر دارد. بخش هایی که با * شروع می شوند با قسمت هایی قبل و بعد خود تفاوت دارند و ممکن است از یک موضوع و اسلاید نباشند.

۴۳۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

۲ دیدگاه

  1. سلام من این پاورو خریدم ولی فایلش با نمیشه چرا؟؟هزینه ای که دادم چی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *