خانه / دانلود / مطالعات اقلیم گرگان

مطالعات اقلیم گرگان

مطالعات اقلیم گرگان

مطالعات اقلیم گرگان به صورت word و شامل ۲۵ صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

وسعت شهرستان گرگان۸ /۱۶۱۵ کیلو متر مربع (۹۱/ ۷ درصد از مساحت استان ) میباشد و بر اساس تقسیمات کشوری سال ۸۹ از دو بخش مرکزی و بهاران و سه شهر گرگان، سرخنکلاته و جلین، پنج دهستان و ۹۸ روستا تشکیل شده است.

شهرستان گرگان از شمال به شهرستان آق قلا، از شرق به شهرستان کردکوی و بندر ترکمن و از جنوب به ارتفاعات شاهکوه و استان سمنان محدود است. زبان اصلی مردم گرگان گویش زیبا و دلنشین استرآبادی است و جمعیت فعلی آن دارای تنوع فراوان و ترکیبی از قومیت‌های بومی و محلی؛فارس، قاجار، ترک سادات، بلوچ، سیستانی، دیلمی، مازندرانی، سبزواری، کاشمری، شاهرودی، بسطامی و اقوام ترکمن و قزاق می‌باشد.

ریزش باران در ناحیه گرگان بیشتر در فصول پاییز و زمستان صورت می گیرد البته در فصول بهار و تابستان نیز گاهاً نزولات آسمانی را داریم اما کمتر ، بنا به نمودارهای ایستگاههای هواشناسی حداکثر میزان بارندگی ماهیانه مربوط به اسفند ماه به میزان ۱۰۵ میلی متر و مهر ماه ۹/۸۶ میلی متر و مینیمم بارندگی در ماهها مرداد به میزان ۷/۲۴ میلی متر و تیر ماه به میزان ۷/۳۲ میلی متر می باشد.

شهر گرگان بعلت قرار گیری در نزدیکی دریایی خزر از یکسو و وجود جبال البرز در جنوب و جنوب شرقی آن از سوی دیگر ، تحت تأثیر انتقالات آب و هوایی حوزه دریای خزر قرار دارد . گرگان در فاصله ۳۶ کیلومتری از دریای خزر و ۱۸ کیلومتری از سلسله جبال البرز در دامنه شاه کوه قرار دارد . آب و هوای گرگان به دلیل مجاورت با دریا مشابه آب و هوای مازندران و گیلان ، معتدل است . اما تناسبات بارندگی کمتری دارد عوامل طبیعی مانند باران ، باد ، تابش نور خورشید و زلزله اثر گذار بر معماری اقلیمی می باشند.

این فایل شامل:

موقعیت استان گلستان

 ویژگی های اقلیمی استان گلستان

بادهای استان گلستان

پوشش گیاهی استان گلستان

ویژگی شهر گرگان

جمعیت شهر گرگان

ویژگیهای طبیعی شهر گرگان

اقلیم شهر گرگان

موقعیت تابش خورشید در عرض جغرافیایی شهر گرگان

میزان بارندگی شهر گرگان

ویژگی بادهای شهر گرگان

معماری شهر گرگان

منابع و ماخذ

۴۹۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *