خانه / دانلود / مطالعات اقلیم شهر آستارا

مطالعات اقلیم شهر آستارا

مطالعات اقلیم شهر آستارا

مطالعات اقلیم شهر آستارا

مطالعات اقلیم شهر آستارا شامل ۱۵ صفحه و به صورت فایل Word می باشد. این فایل معماری توسط تیم تحریریه سایت پروژه ها تهیه و تنظیم شده است که به صورت کاملا تخصصی به بررسی اقلیمی آستارا می پردازد.

گوشه ای از توضیحات:

آستارا یا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا شهری بندری، مرزی و یکی از قطب‌های اقتصادی، توریست داخلی و بین‌المللی در ساحل غربی دریای خزر در شمال ایران است. این شهر مرکز شهرستانی به همین نام در شمالی‌ترین نقطه استان گیلان و در مرز ایران با جمهوری آذربایجان بوده و از نظر جغرافیایی در مرکز منطقه تالش قرار گرفته‌است. آستارا از شرق به دریای خزر، از شمال به آستارای جمهوری آذربایجان، از غرب به استان اردبیل و از جنوب به شهرستان طوالش در استان گیلان محدود شده‌است. آستاراچای، آستارای ایران را از آستارای جمهوری آذربایجان جدا می‌سازد. بخش اصلی راه شوسه آستارا—اردبیل تقریباً به موازات همین رود و خط مرزی کشیده شده‌است. این شهر از نظر ارتباطی بر سر یک سه‌راهی مهم قرار گرفته‌است؛ راه جنوبی آن به بندر انزلی و رشت، راه شمالی آن به آستارای جمهوری آذربایجان و باکو و راه غربی آن نیز که از گردنه حیران می‌گذرد، به اردبیل و تبریز منتهی می‌شود.

امتداد رشته کوه‌های البرز در غرب و جنوب استان سبب شده است آب‌ و هوای استان گیلان، معتدل و در اکثر نقاط دارای رطوبت بالایی باشد. در واقع استان گیلان مرطوب‌ترین ناحیه کشور است و میانگین سالانه ریزش‌های جوی در این استان ۱۴۰۲ میلی‌متر است که از میانگین کل کشور که ۲۵۵ میلی‌متر می‌باشد، بسیار بیشتر است. میزان بارندگی در این استان به بادهای مرطوبی بستگی دارد که در زمستان از شمال غرب، در بهار از شرق و در تابستان و پاییز از غرب می‌وزند. این بادها هوای مرطوب دریا را به سوی جلگه گیلان می‌رانند و بر اثر برخورد این توده‌های هوایی با توده‌های هوای مرطوبی که از سوی دریای مدیترانه به سوی دریای خزر می‌آیند، بارندگی‌های فراوان و طولانی رخ می‌دهد.

بیشترین میزان بارش در این استان به ترتیب در فصل پاییز، زمستان، تابستان و بهار رخ می‌دهد. کم‌باران‌ترین ماه در استان گیلان تیرماه می‌باشد اما بارندگی زیاد در شهریور ماه سبب شده است که میانگین بارش فصل تابستان نسبت به بهار بیشتر شده و در نتیجه بهار کم‌باران‌ترین فصل استان شناخته شود. پراکندگی بارش نیز در نقاط مختلف استان یکسان نیست. بالاترین مقدار بارش در طول دوره آماری مربوط به ایستگاه انزلی است و به طرف غرب و شرق استان و همچنین از شمال به جنوب از مقدار بارش کاسته می‌شود.

علاوه بر بادهای مرطوبی که در سرتاسر سال در استان گیلان می‌وزند و سبب بارندگی‌های فراوان در این ناحیه می‌شوند، در این استان بادهایی می‌وزند که تأثیر ویژه‌ای بر طبیعت منطقه می‌گذارند و در ماه‌های گرم سال با توجه به سرد بودن نسبی آب دریای خزر، یک مرکز پرفشار نسبی محلی بر روی دریا تشکیل می‌گردد. در این مواقع به طور متناوب هر چند روز یک ‌بار زبانه پرفشار آزور به هنگام حرکت دائمی خود به سوی شرق،‌ موجب افزایش فشار در سواحل دریای خزر می‌گردد و پرفشار محلی مذکور را تقویت می‌نماید و چون در همین ماه‌ها کم‌فشار حرارتی مناطق جنوبی البرز و فلات ایران را دربر گرفته است، به طور طبیعی حرکت هوا از سمت منطقه پرفشار شمال البرز به سمت منطقه کم‌فشار جنوب آن خواهد بود بنابراین در این زمان حرکت باد از سمت شمال بوده و از طریق کانال‌های ارتباطی بین کناره و فلات ایران نظیر دره منجیل به سمت جنوب می‌وزد که بادهای تابستانه منجیل را به وجود می‌آورد.

مطالعات اقلیم شهر آستارا شامل:

  • معرفی شهرستان آستارا
  • تاریخ شهر آستارا
  • وضعیت جغرافیایی آستارا
  • ویژگی های اقلیمی آستارا
  • نمودار آب و هوا در آستارا
  • نمودار دما در آستارا
  • میزان بارندگی در آستارا
  • بادهای آستارا
  • وضعیت توپوگرافی آستارا
  • پوشش گیاهی آستارا
  • ویژگی های جمعیتی شهر آستارا
  • معماری و بافت شهری آستارا
  • جهت ساختمان با توجه به اقلیم آستارا
  • منابع
۴۵۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *