خانه / دانلود / مطالعات اقلیم اردبیل

مطالعات اقلیم اردبیل

مطالعات اقلیم اردبیل

مطالعات اقلیم اردبیل به صورت Word و شامل ۱۷ صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

استان اردبیل درمنطقه ای سردسیر و درشمالغربی فلات ایران با وسعت ۵/۱۷۹۵۲کیلومترمربع یک درصد مساحت کل کشور را تشکیل میدهد. این استان بخشی ازفلات مثلثی شکل ایران درشرق فلات آذربایجان واقع میباشد که حدود۳ /۲ آن دارای بافت کوهستانی با اختلاف ارتفاع زیاد بوده و بقیه رامناطق هموار و پست تشکیل داده است.

اقلیم استان اردبیل بطور عمده به چهارعامل ارتفاع ، عرض جغرافیایی ، منابع آبی و توده های هوای مهاجر بستگی دارد. عوامل دیگری نیز نظیر پوشش گیاهی ، فعالیتهای کشاورزی صنعتی و معدنی درمقیاس کوچک بر اقلیم تاثیرداشته و یا تاثیر می پذیرند.

توزیع دمای هوادرسطح استان متناسب باتوپوگرافی وسایرویژگیهای طبیعی آن است نواحی پست واقع دردره رودخانه ارس ودشت مغان گرمترین وارتفاعات سبلان سردترین مناطق استان می باشند. میانگین سالانه دمای هوادربین ۹/۷ تا۲/۱۵ درجه سانتی گراددرنوسان می باشد.ومیانگین حداکثردرجه حرارت دربین ایستگاههای استان بین ۳/۱۴ تا ۵/۲۰ درجه سانتی گرادمتغیراست ومیانگین حداقل درجه حرارت دربین این ایستگاههابین ۵/۱ تا ۷/۹ درجه سانتی گرادمتغیرمی باشدولی وجوددرجه حرارتهای مطلق بین ۵/۳۸- درجه سانتی گرادتا۴۴درجه سانتی گرادبه ترتیب درایستگاههای فیروزآبادخلخال ومشیران است که حاکی ازاختلاف شدیددمائی است .ودرجدول زیردمای سالانه تهیه گردیده است.

جریان هوا همیشه از نقطه ای به نقطه دیگر در حال حرکت می باشد با حرکت این جریان که از سیسستم فشار زیاد به طرف سیستم فشارکم می باشد باد را تولید می نماید در هر منطقه دو  نوع باد یافت می شود که یکی بادهای محلی است و دیگری بادهای جبهه ای که با نفوذ جبهه به طرف منطقه شروع می شود.

این فایل شامل:

وجه تسمیه اردبیل

موقعیت جغرافیایی اردبیل

ویژگی های اقلیمی اردبیل

نقش ارتفاعات بر اقلیم اردبیل

طبقه بندی اقلیمی استان اردبیل

جهت ساختمان با توجه به اقلیم اردبیل

تابش آفتاب در اردبیل

میزان بارندگی در اردبیل

نقش منابع رطوبتی در اقلیم اردبیل

دمای هوا در اردبیل

بادهای استان اردبیل

تعداد روزهای یخبندان در اردبیل

توده هواهایی که استان اردبیل را تحت تاثیر قرار می دهند

پوشش گیاهی استان اردبیل

ویژگی های جمعیتی در اردبیل

زبان در استان اردبیل

منابع

۴۸۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *