خانه / دانلود / پاورپوینت عناصر معماری سنتی و معاصر شهر اردبیل

پاورپوینت عناصر معماری سنتی و معاصر شهر اردبیل

پاورپوینت عناصر معماری سنتی و معاصر شهر اردبیل

 

پاورپوینت عناصر معماری سنتی و معاصر شهر اردبیل

پاورپوینت عناصر معماری سنتی و معاصر شهر اردبیل شامل ۵۲ اسلاید با فرمت PPT بوده که به بررسی و معرفی عناصر معماری سنتی و معماری معاصر در شهر اردبیل می پردازد و قابلیت ویرایش نیز دارد.

گوشه ای از توضیحات:

اردبیل شهر مقدس، لایق ترین و بارزترین تعریف درخصوص نام گذاری آن می تواند عنوان شود شهر اردبیل با طول عمری بیش از ۸ هزار سال یکی از اولین مکان های شهر نشینی در فلات ایران بوده است و همواره در طول تاریخ نقشی بسیار مهم در رویدادهای تاریخی داشته و قهرمانانی از این خاک و بوم در جهت خدمت به خاک و وطن از آن رهسپار شده اند وسعت این شهر به تنهایی و به غیر از شهرستان های تابعه به ۳۸۱۰ کیلومتر مربع می رسد و چهره و نمای بصری شهر از هر نقطه ای که در آن حضور داشته باشید متاثر از قله سلزان ساوالان و رشته کوه های متصل به آن است.

اردبیل در یک منطقه کوهستانی قرار دارد و محاصره در بین قلل مرتفع و متمایزی که از بارزترین آنها قله سلطان ساوالان می باشد. ساوالان بنا به روایت برخی اسناد تاریخی محل ظهور زرتشت و حداق، محل تقریر و تحریر اوستا کتاب مقدس زرتشت است. این مشخصه یکی از نشانه های تاریخی بر جغرافیای اردبیل محسوب می شود. از سوی دیگر هیچ نشانه ای نمی تواند از اثر معماری دلالت تاریخی داشته باشد و لذا به تبع همان روایات، لازم است آثار معماری در جغرافیای اردبیل برجسته شود تا صحت و سقم مطلب اثبات شود.

اگر چه شکل گیری شهر بر اساس یک سلسله عوامل و قواعد خاص از قبیل طبیعی و سیاسی و اقتصادی است اما ظهور شرایط برای سامان بخشی آن برخاسته از حوادثی است که گاهی به دنبال بنا و توسعه شهر به ظاهر فراموش می شوند. در مورد اردبیل نیز این وضع مصداق دارد به طوری که حمله اقوام خزر از سمت شمال موجب شده تا در این منطقه یک محدوده استحکامی – دفاعی ایجاد شود و طبعا هر گونه امر تدافعی و برقراری امنیت نیازمند تامین اسباب و آذوقه اولیه بود که باید در مواقع محاصره و هجوم بیگانگان در دسترس نیروی مدافع باشد.

سیمای شهری به عنوان هویت شهر می تواند قلمداد گردد این موضوع در شهرهای سنتی با ابنیه خاص نسبت به شهر و حتی رنگ و بوی فضای شهری و حتی صداهای شنیده شده در بافت داخل شهرها می توانست به وضوح لمس شود و موجد شناخت و اصالت و وجه تمایز شهرهای مختلف گردد ولی در دوران مصار و با جهان شمول شدن مصالح و روش های طراحی این ممکن دیگر قابل استناد نیست و به راحتی می توان سیمای بصری شهری در غرب را در شهرهای شرقی مشاهده نمود.

پاورپوینت عناصر معماری سنتی و معاصر شهر اردبیل شامل:

  • مقدمه

  • اقلیم و بافت شهری اردبیل

  • اقلیم شهر اردبیل

  • مشخصات اقلیمی شهر اردبیل

  • جدول موقعیت و جهت گیری پیشنهادی فضاهای شهری در اردبیل

  • بافت شهر اردبیل

  • شهر اردبیل و وضعیت موجود بافت شهری خصوصا نمای شهری

  • شهر اردبیل و بافت سنتی موجود و از بین رفته

  • حس تعلق مکانی

  • تفاوت های بافت سنتی و معاصر در خصوص سیمای بصری شهر

  • نتیجه گیری

  • منابع

۵۸۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *