خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت صدر مسیحیت و بیزانس

دانلود پاورپوینت صدر مسیحیت و بیزانس

دانلود پاورپوینت صدر مسیحیت و بیزانس

دانلود پاورپوینت صدر مسیحیت و بیزانس

دانلود پاورپوینت صدر مسیحیت و بیزانس شامل ۳۸ اسلاید و به صورت فایل PPT می باشد. این فایل معماری توسط تیم تحریریه سایت پروژه ها و بر اساس منبع معتبر کتاب معماری جهان اثر امیر بانی مسعود تهیه و تنظیم شده است.

گوشه ای از توضیحات:

تاریخ نویسان قرون وسطا را به دو دوره تاریخی تقسیم می کنند. قرون وسطای اولیه از سال ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ و قرون وسطای پسین یا عالی از سال ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰٫ این اصطلاح (قرون وسطا) عمدتا توسط تاریخ نویسان رنسانس باب گردید. چرا که از نظر آنها قرون وسطا یا دوران سده های میانه دقیقا دوره ی واسطی در تاریخ جهان بود که بین دوران کلاسیک و رنسانس قرار می گرفت. با آنکه تاریخ نویسان امروزی هنور هم قرن های پنجم تا پانزدهم را قرون وسطا می نامند اما اینک پذیرفته اند که این هزار سال در تمامی تاریخ جهان و حتی اروپا یک دوره ی حد واسط نبوده است. از نظر اکثر دانشوران امروزی قرون وسطا تنها بخشی از فرآیند رشد تمدن غرب از یونان تا به امروز است. ولی به نظر می رسد که تاریخ نویسان رنسانس تاثیر ماندگار تری بر نگرش عمومی نسبت به قرون وسطا بر جای گذاشته اند.

مهم ترین دستاورد و جلوه روح هنر مسیحی عمدتا خود را در معماری به منصه ی ظهور رساند. بنای کلیسا محصول تفکرات دین مسیحی بود. امپراتوران رومی به خصوص کنستانتینوس مبالغ کلانی را صرف برنامه ساخت بنای کلیساها نمودند و در سرتاسر امپراتوری کلیساهایی جدید با تزئینات باشکوه سربرآوردند. بسیاری از آنها بر مزار شهدا بنا شدند، مکان هایی که از نخستین روز های حیات کلیسا مقدس شمرده می شدند. از این پس بنای کلیساها بهترین مکان ها در داخل شهرها را به خود اختصاص می داد. کلیسا اینک به گنجینه ی شکوهمندی تبدیل شده بود که احساس احترام توام با هیبت را بر می انگیخت و الهام بخش پرستش و نیایش بود.

کلیسای سانتا کستانتا در حدود سال ۳۵۰ و در شهر رم ساخته شد و قرار بود که به عنوان مقبره ی دختر کنستانتینوس مورد بهره برداری قرار گیرد. اما بنا به دلایلی چنین نشد. این بنا بعدها به عنوان عهمیدگاه مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت در سال ۱۲۵۴ با تغییر کاربری به کلیسا تبدیل شد. پلان کلیسای سانتا کستانتا شباهتی خاص به پلان معبد پانتئون دارد. حجم بیرونی این بنای مدور از کاربرد ساده ی اصول معماری دوران باستان متاخر حکایت می کند. فضای داخلی به دو قسمت مشخص و متمایز تقسیم می گردد: یکی تالار گرد و گنبددار مرکزی که توسط ردیفی از پنجره های زیر سقف روشنی می گرفت و درواقع به منزله ی شبستان کلیساهای مستطیلی شکل بود و دیگر غلام گردشی با تاق آهنگ که چون نیم حلقه ای به دور تالار مرکزی قرار داشت.

کلیسای اولیه ی ایاصوفیه در شورش سال ۵۳۲ که نیمی از ساختمان های شهر قسطنطنیه نیز نابود گردید ویران شد. بلافاصله یوستینیانوس به معماران دستور دارد که آن را با طرحی باشکوه تر دوباره برپا سازند. این کلیسا با سرعتی فوق العاده و تنها در عرض پنج سال ساخته شد و در سال ۵۳۷ یوستینیانوس رسما ان را افتتاح نمود. گرچه قسمتی از این بنا در سال ۵۵۸ در اثر زلزله فروریخت ولی دوباره در سال ۵۶۳ بازسازی شد. این بنا توسط دو ریاضیدان معمار به نام های آنثمیوس و ایسیدوروس طراحی و ساخته شد.

تصاویری از اسلایدها:

 

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت صدر مسیحیت و بیزانس شامل:

  • مقدمه
  • خاستگاه معماری مسیحی
  • کلیسا
  • کلیسای سان پیترو
  • کلیسای سانتا کستانتا
  • کلیسای سان ویتاله
  • کلیسای ایا صوفیه
۶۶۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *