خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت ستاره دریایی

دانلود پاورپوینت ستاره دریایی

ستاره دریایی

ستاره دریایی

پاورپوینت ستاره دریایی به صورت فایل ppt شامل ۲۸ اسلاید مصور و قابل ویرایش می باشد.

 

گوشه ای از مطلب

ستاره دریایی جانوری دریایی از تیره خارپوستان و رده ستاره سانان (Steroidea)  است که دارای پنج بازو به شکل ستاره است. در وسط صفحه مرکزی جسم جانور دهان او قرار دارد و سطح بالای بدنش از خار های آهکی پوشیده شده است ودر بعضی از انواع آن تعداد بازو بیشتر است.

موجودی است دریایی و بنتیک که بر روی صخره های دریایی و یا گل و لای ته اقیانوس  تا حدودی می خزد. معمولا بیشتر گونه های آن تنها می باشند ولی تحت شرایط اکولوژیکی خاص بسیاری از افراد به منظور حمایت در چند جا جمع می شوند، اکثر آنها شب زی هستند.

در ابتدا جنین همه جانوران دارای تقارن شعاعی یعنی به صورت کره‌ ای توپر و یا توخالی و متشکل از تعدادی سلول است. بعضی از گروه های جانوری مانند عروس دریایی این تقارن شعاعی را تا مرحله بلوغ حفظ می‌ کنند، اما در ستاره دریایی پس از مدتی جنین تقارن شعاعی ثانویه و یا تقارن دو طرفی می‌یابد و لارو و جانور بالغ حاصل از آنها نیز معمولا همین نوع تقارن را نگه می دارند.

مجاری داخلی دستگاه عروق آبی توسط صفحه مادرپوریت Madreporite با خارج ارتباط پیدا می کند. بر روی این  صفحه شکاف ها و درز های ظریفی وجود دارد که این درز ها بوسیله مجاری جمع کننده به یک فضای کوچک بنام آمپول(ampulla) منتهی می شود.آمپول نیز به یک کانال  سنگی عمودی وصل می شود و سپس به یک کانال دایره ای متصل می گردد و از این مجرا هم ۵ مجرای شعاعی خارج می‌ شوند که هر کدام به درون یک بازو می‌ روند.سپس به پاهای لوله ای و شیارهای آمبولاکرال می روند.در نهایت هم به دهان می رسند.

 

این فایل شامل

مقدمه

وضعیت سیستماتیک

ستاره دریایی

عادت و زیستگاه

وضعیت سلوم یا حفره عمومی بدن در ستاره دریایی

نوع تقارن در ستاره دریایی

شکل ظاهری ستاره دریایی

سطح پشتی و شکمی یک ستاره دریایی از بیرون

دستگاه عروق آبی

سیستم رگی-آبی در ستاره دریایی

تغذیه

سیستم گوارشی

دستگاه گوارش ستاره دریایی

سیستم عصبی

دستگاه گردش خون

تحرک

عمل دفع

تنفس Respiration

تولید مثل

ساخته شدن جنین Embryogeny

ترمیم در ستاره ی دریایی

منابع

۵۲۰۰تومان – خرید

درباره ی رضایی

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *