خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت خانه عباسیان

دانلود پاورپوینت خانه عباسیان

پاورپوینت خانه عباسیان

پاورپوینت خانه عباسیان شامل ۲۰ اسلاید می باشد و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

قرینه سازی بدین معنی است که در هر ضلع این بنا اگر خطی فرضی در وسط ضلع ترسیم شود، طرفین ضلع کاملاً قرینه می‌باشد. بنا دارای قسمت‌های تابستانی و زمستانی نشین بوده و در هر فصل از سال از قسمت‌های خاصی از بنا، متناسب با وضعیت آب و هوایی آن فصل، استفاده می‌شده است. معماری درونگرا: بر خلاف بناهای امروزی که ظاهر بنا دارای تزئینات بسیار می‌باشد. در بناهای قدیمی، ظاهر بنا بسیار ساده و دارای تزئینات کم می باشد و بالعکس درون بنا بسیار با شکوه و زیبا می باشد. وجه تسمیه بنا نیز در نوع خود شنیدنی می باشد. همانطور که اشاره شد پس از مرگ صاحب اولیه بنا، مجموعه به پنج قسمت تفکیک و به وراث واگذار گردید وراث نیز پس از مدتی سهم خود را به افراد مختلف فروختند.

در حدود صد سال پیش یکی از حیاط های مجموعه (حیاط بیرونی) به یکی از تجار فرش کاشان به اسم آقای عباسیان به مبلغ هزار تومان فروخته شد. خبر فروخته شدن خانه ای با این قیمت در زمان خود در کل شهر پیچیده و تا در مدتها نقل محافل گردید. از آن پس کل این مجموعه به خانه عباسیان معروف و مشهور شد. حیاط حوضخانه از معماری خاصی برخوردار است چرا که از طریق کانال هایی، آب قنات به خانه منتقل می شود، کانال هایی که از میان پایه های خشتی حیاط حوضخانه عبور کرده اند. به گفته آقای یوسفی، معماران این خانه از ملات ساروج برای عایق بندی کانال های ورودی آب استفاده کرده اند، چرا که مقاومت این ملات مانع از تخریب پایه های اصلی حیاط می شده است.

این فایل شامل:

دلایل ساخت بنا به این شکل

ویژگی‌های معماری خانه عباسیان

وجه تسمیه خانه عباسیان کاشان

 

از حوضخانه تا بیرونی

 

خانه با حجاب

 

پلان خانه عباسیان

۳۰۰۰تومان – خرید

درباره ی Honey

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

۲ دیدگاه

  1. این پاور پوینت ک پلان نداره واس چی میگیت پلان

    • سلام وقت بخیر. در دو اسلاید آخر پاورپوینت تصویر پلان و برش از بنا قرار داده شده است. همونطور که ذکر شده این فایل به صورت پاورپوینت هست و پلان هم بخشی از پاورپوینت می باشد. در پاورپوینت پلان به صورت اتوکدی امکان قرار دادن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *