خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت دانستنی ها و احکام شرعی آبزیان

دانلود پاورپوینت دانستنی ها و احکام شرعی آبزیان

دانستنی ها و احکام شرعی آبزیان

دانستنی ها و احکام شرعی آبزیان

دانستنی ها و احکام شرعی آبزیان به صورت فایل پاورپوینت بوده و شامل ۲۲ اسلاید مصور و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب :

*بخشی از مردم جهان هر نوع و هر قسم موجودات دریایی را که بخواهند به دام انداخته و آن را می خورند و در این زمینه منعی هم برای خود قائل نیستند. این عده وقتی با منع و یا عدم همراهی عده ای دیگر روبرو می شوند طبیعی است که از طعم فوق العاده لذید سوپ قورباغه و از انرژی نهفته در خوراک کوسه و خرچنگ مثنوی ها بسرایند و تعریف ها کنند. 

*آبزیان حرام گوشت و آبزیان حلال گوشتی که در آب مرده اند چنان چه منافع حلال غیر از خوردن انسان نظیر مصارف داروئی صنعتی – خوراک دام و طیور و نظایر آنها داشته باشند فروش و صادرات آنها به قصد منافع حلال اشکال ندارد. *ماهیهای کنسرو شده وارداتی از بلاد کفر چنان چه در بازار مسلمانان عرضه شوند حکم بازار مسلمانان را ندارد و بایستی تذکیه آن احراز شود . *خرید ماهی و خوردن آن از صیاد مسلمان بلااشکال است ، مگر این که بدانیم که ماهی در آب مرده یا بدانیم که ماهی فلس ندارد.

*تخلیه آب استخر پرورش ماهی به نیت صید، و جان دادن ماهی ها در همان حال، صید شرعی محسوب نشده و خوردن آن ماهی ها حرام است. *شرط دوم هم این که به طور طبیعی روی بدنش پولک داشته باشد؛ پس اگر در هنگام صید بترسد و پولکش بریزد آسیبی به حلال بودن آن نمی زند.

 

این فایل شامل :

 

مقدمه

گونه های آبزیان

انواع آبزیان حرام گوشت

حکم شرعی صید آبزیان

حکم شرعی در خصوص خرید آبزیان از مسلمان یا غیر مسلمان

حکم شرعی صید آبزیان در استخر

شروط حلال بودن گوشت آبزی

علل حرام بودن گوشت برخی آبزیان

حلیت گوشت کوسه

حلیت لاک پشت دریایی

تخم ماهیان

گوشت صدف

گوشت خرچنگ

گوشت میگو

گربه ماهی

لابستر

گیاهان آبزی

و منابع است.

 

 

*** قسمت گوشه ای از مطلب ، صرفا قسمت هایی از فایل است که به صورت تصادفی انتخاب شده است و قطعا فایل اصلی تفاسیر و توضیحاتی جامع تر دارد. بخش هایی که با * شروع می شوند با قسمت های قبل و بعد خود تفاوت دارند و ممکن است از یک موضوع و اسلاید نباشند.

۳۶۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *