خانه / دانلود / مطالعات اقلیم جزیره کیش

مطالعات اقلیم جزیره کیش

مطالعات اقلیم جزیره کیش

مطالعات اقلیم جزیره کیش شامل ۱۹ صفحه و به صورت فایل Word می باشد که قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب در سایت پروژه ها:

جزیره کیش با ۹۰ کیلومتر مربع مساحت یکی از زیبا ترین جزایر خلیج فارس است که در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران بین مختصات جغرافیایی ۵۳ درجه و   ۵۳ دقیقه تا۵۴ درجه و ۴ دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ و ۲۶ درجه و ۲۹دقیقه تا ۲۶ درجه و ۳۵ دقیقه   عرض شمالی واقعشده است.

طول جزیره کیش ۱۵ کیلومتر در محور شرقی-غربی و پهنای آن ۷ کیلومتر در محور شمالی جنوبی و تقریبابیضی شکل است. فاصله کیش از راه دریا تا جزیره هندورابی ۲۸ کیلومتر ،تا جزیره فارور ۵۵ کیلومتر ،تا جزیره سیری ۸۷ کیلومتر ، تا جزیره ابوموسی ۱۷۷ کیلومتر ،تا قشم ۲۲۵ کیلومتر ، تا بندر عباس ۳۰۰ کیلومتر، تا چابهار ۶۷۵ تابوشهر۷۴۰  کیلومتر و تا دبی ۲۰۰ کیلومتر فاصله کیش تا تهران از راه هوائی  ۱۰۵۲ کیلومتر و از راه زمینی ۱۶۰۰ کیلومتر  فاصله کیش تا اصفهان نیز از راه زمینی ۱۲۰۰ کیلومتر است.

جزیره کیش داراى آب و هواى گرم و مرطوب است. درجه حرارت هوا به‌طور متوسط ۲۷ درجه سانتى‌گراد است و در کمتر موردى از حداکثر ۳۲ درجه سانتى‌گراد تجاوز مى‌کند. در ماه‌هاى تیر و مرداد، معمولاً گرماى هوا به بالاترین حد مى‌رسد و در ماه‌هاى دى و بهمن، در حداقل مى‌ماند که مطلوب‌ترین شرایط آب و هوائى را در اختیار ساکنان جزیره قرار مى‌دهد. حداقل برودت در جزیره هیچگاه از ۳ درجه سانتى‌گراد آن هم در روزهاى معدودى از زمستان، پائین‌تر نمى‌رود. به این ترتیب در فصولى از سال، اقامت در جزیره حقیقتاً لذت‌بخش و مفرح است. درحالى که هوا ختک‌تر شده و میزان رطوبت کاهش مى‌یابد، آب دریا همچنان گرم است.

جزیره کیش دارای دو شیب عمومی است یکی غربی – شرقی که امتداد کوههای موازی است و دیگری شمالی – جنوبی با شیب کوهپایه ای که میل به ساحل دریا دارد. از ارتفاعات جزیره کیش به تبعیت از ناهمواری های استان دنباله چین خوردگی های منظم زاگرس هستند و همگی به طور منظم در امتداد و موازی با ساحل دریا استقرار دارند . ارتفاعات منفرد شهرستان در ردیف کوههای بسیار مرتفع محسوب می گردد.

مطالعات اقلیم جزیره کیش شامل:

معرفی استان هرمزگان و جزیره کیش

معرفی استان هرمزگان

موقعیت استان هرمزگان

معرفی جزیره کیش

مختصری درباره جزیره کیش

پیشینه تاریخی جزیره کیش

موقعیت جغرافیایی جزیره کیش

تابش آفتاب در جزیره کیش

آب و هوای جزیره کیش

میزان بارندگی در جزیره کیش

بادهای جزیره کیش

توپوگرافی جزیره کیش

پوشش گیاهی جزیره کیش

جمعیت جزیره کیش

فرهنگ جزیره کیش

جاذبه های گردشگری جزیره کیش

بازارهای جزیره کیش

نقش اقلیم در معماری جزیره کیش

مصالح کاربردی در جزیره کیش

جهت ساختمان با توجه به اقلیم جزیره کیش

معماری جزیره کیش

منابع

۸۴۰۰تومان – خرید

درباره ی ادمین

همچنین ببینید

تاثیر پروتئین های هیدرولیز شده ضایعات کشتارگاهی طیور بر سطح باکتری های روده و بقا در لارو قزل آلا در مواجهه با آئروموناس سالمونیسیدا

نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی

  نکات خلاصه شده درس بیماری های ماهی بیماری یک پدیده غیر عادی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *